۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۵۷۱
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیاست‌های کلی نظام باید از اولویت‌های وزارت ارشاد باشد

حسینی گفت: وزارت ارشاد وظیفه هدایت مجموعه‌ها، نظارت فعالیت‌ها و اولویت‌سنجی برنامه‌ها را بر عهده دارد؛ یعنی مسئولان امر باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام برنامه‌ریزی کرده و بر این اساس بودجه تخصیص دهند.
سید محمد حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست «چالش‌های عدم حمایت مراکز و نهادهای فرهنگی از تولیدات دینی» با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمال‌الدین شاهرخ، هنرمند عکاس حوزه انقلاب و دفاع مقدس، احمد ابراهیمی، مستندساز عرصه دینی برگزار شد. 

حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های عمده وزارت ارشاد، حمایت از کارهای فرهنگی و هنری است، افزود: شاید نزدیک به 70 یا 80 درصد بودجه وزارت ارشاد مربوط به حوزه حمایتی است. البته صرفاً وظیفه حمایت ندارد بلکه وظیفه هدایت مجموعه‌ها، نظارت فعالیت‌ها و اولویت‌سنجی برنامه‌ها را بر عهده دارد؛ به این معنا که مسئولان امر باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام برنامه‌ریزی کرده و بر این اساس بودجه تخصیص دهند.

وی افزود: به عنوان نمونه اکنون مهم‌ترین اولویت در عرصه فرهنگی کشور سبک زندگی ایرانی اسلامی به خصوص تحکیم خانواده و در عرصه سیاست‌های خارجی موضوع فلسطین و صهیونیست‌ستیزی  است. اکنون تا چه حد توانستیم جشنواره‌ها و مستندات فاخر درباره این موضوعات تهیه و از هنرمندان این عرصه‌ها مثل کارگردان‌ها، نویسندگان، عکاسان و ... حمایت کنیم؟ 

حسینی با بیان اینکه متأسفانه اکنون نگرشی وجود دارد مبنی بر اینکه بحث هنر دینی و غیر دینی و هنر ارزشی و غیر ارزشی و هنر متعهد و غیر متعهد جایگاه ندارد، گفت: کسانی که قائلند چنین تقسیم‌بندی وجود ندارد، یعنی ما موظف به حمایت از این اندیشه هم نیستیم. بعضا شاهدیم یک فیلم سیاه با مضمون اجتماعی و با حمایت اعراب و غرب و شرق ساخته می‌شود و در جشنواره‌های بین‌المللی جایزه دریافت می‌کند.  

در ادامه این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگا‌ه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود درباره موضوع این جلسه پرداختند./۹۶۹/د102/ب1

منبع: تسنیم

ارسال نظرات