۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۳۵۳
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال، راهگشای کشور است

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال و آن هم بر پایه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را کلید راهگشای توسعه کشور برشمرد.
فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از اجرای طرح آموزش مهارتی در مناطق حاشیه شهرستان اهواز، آموزش مهارتی را بهترین تدبیر برای توانمندسازی، ارتقای توان علمی و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد و گفت: آموزش های مهارتی با توجه به آمار بالای بیکاری در میان قشر دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی؛ نقش به سزایی در اشتغال و ورود این قشر پس از اتمام دوره دانشگاهی به بازارکار خواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال و آن هم بر پایه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کلید راهگشای توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: صنعت باید نیروی انسانی خود را از ارتباط بین دانشگاه و فنی وحرفه ای تأمین کند و این دو مرکز آموزشی نیزانعطاف لازم را از خود نشان داده تا در نهایت یک الگوی مناسب ایجاد ‏شود. ‏

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی به اهمیت آموزش های مهارتی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها سبب ایجاد اشتغال و کاهش معضلات اجتماعی در استان خواهد شد و در عین حال سهم به سزایی در توسعه استان دارند.

وی یادآور شد که فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های تخصصی و کاربردی و تقویت مسأله کارآفرینی و حل معضل اشتغال گام های خوبی برداشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای گامی مهم در مهارت آموزی جوانان و ایجاد اشتغال پایدار در سراسر استان است./9456/د103/ب1

ارسال نظرات