۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۶۸۱۶۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

افشای راز مایه هلاکت انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افشای راز مایه هلاکت انسان می‌شود، گفت: افشا کننده سر خیانتکار و منافق است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد امیر، گفت: سخنی که در یک مجلس گفته می‌شود امانت است و اگر کسی آن سخن را جایی نقل کند خیانت کرده و انسان خائن منافق است.

وی افزود: پیامد افشای سر آن است زمانی که یک سر آشکار می‌شود هر نتیجه منفی حاصل شود بر عهده آن افشا کننده است برای مثال اگر افشای سر منجر به قتل شود افشا کننده قاتل محسوب می‌شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: آن چیزی که انسان افشا می‌کند اگر امر گناه باشد پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند کسی که بفهمد عمل زشت پنهانی را که دیگری انجام داده آشکار کند گویا خود افشا کننده آن عمل را انجام داده و در گناه او شریک می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راز تا زمانی که بیان نشود در دست انسان اسیر است، ابراز کرد: اگر سری افشا شود انسان اسیر آن راز می‌شود طبق صریح روایات؛ راز انسان معادل با خون انسان است و انسان نباید جز در غیر رگ خود جایی جاری کند.

رییس بنیاد فارس المومنین سر پنهان را مایه شادی انسان دانست و گفت: اگر رازی آشکار شود مایه هلاکت و نگرانی صاحب سر می‌شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی افشای سر اهل بیت(ع) را بدترین نوع افشای راز دانست و تصریح کرد: اهل بیت(ع) بارها شیعیان خودشان را به رازداری سرشان توصیه کردند و فرموده‌اند: اگر کسی سر ما را حفظ کند برای او ثواب جهاد نوشته می‌شود؛ اگر کسی سر اهل بیت(ع) را پنهان و کتمان نکند خداوند او را در دنیا و آخرت خار می‌کند و نور حق را از او می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سر امام این است که می‌فرمایند: حرف‌های ما گاهی سخت و قابل فهم برای عموم نیست از این رو آن سخنان را جایی بیان نکنید که مردم علیه ما جری شوند؛ برای مثال همه مخلوقات به ولایت علی(ع) شهادت داده‌اند اما اگر این سخن جایی گفته شود که ایشان را نمی‌شناسند این افراد نسبت به حضرت جری و گستاخ می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حرفی که مردم ظرفیت پذیرش آن را ندارند نباید از ناحیه امام معصوم(ع) بیان شود کسانی همه احادیث را می پذیرند که قلوبشان برای پذیرش حق آماده باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات