۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۷۱۰
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان:

کرامت واقعی در سایه قرب الی الله حاصل می‌شود

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جز از در خانه کریمان به کسی کرامت نمی‌دهند، گفت: هیچ‌کس در عالم به مقام کرامت نرسید جز از در خانه کریمان که همان اهل بیت هستند.
سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مردم بجنورد، با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت، به تشریح کریم و کرامت در مکتب دین پرداخت.

وی افزود: برخی کرامت را به معنای بخشش می‌دانند، بعضی به معنای بخشش قبل از سؤال و درخواست معنا می‌کنند و بعضی کرامت را به معنای بزرگی و بزرگواری می‌دانند؛ اما کرامت برای یک انسان کریم در پرتو عبودیت حضرت حق واصل می‌شود و هرچه انسان به خداوند قرب داشته باشد اهل کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسان شمالی اضافه کرد: بزرگ مردانی در عرصه‌های مختلف مانند ادبیات و معماری و غیره داریم و هر کار و هر جایی به حسب خود بزرگی دارد؛ اما بزرگواری غیر از این است، بزرگوار به کسی می‌گوییم که دارای کرامت نفس و روح ملکوتی و دلدادگی به خداوند باشد.

وی تصریح کرد: این کرامت نیاز به کار و تلاش دارد؛ زیرا یک کرامت ذاتی داریم که متعلق به همه انسان‌ها است و همه بنی‌آدم دارای کرامت هستند؛ اما سخن ما کرامت اکتسابی است اگر دارای زحمت و تلاش باشیم به آن دست می‌یابیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کسی که نیمه‌شب سر به سجده سایید و الهی العفو به زبان جاری کرد، به دنبال کسب علم و دانش بود و دود چراغ خورد و به دنبال کسب معرفت و بصیرت افتاد و مجاهد فی سبیل الله شد از کرامتی برخوردار می‌شود که همان بزرگی روح و بزرگواری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: اینکه می‌گویند فلانی اهل بخشش است لذا کریم است درست نیست؛ زیرا در عالم بسیاری بخشنده هستند اما کریم نیستند، درواقع کسی که برای خدا بخشندگی کند کریم است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی انسان به‌اندازه‌ای کرامت و جایگاه قرب الی الله پیدا می‌کند که اهل بخشش مال و آبرو و جان برای او می‌شود.

استاد نمونه چهاردهمین اجلاسیه بزرگ حوزه علمیه قم افزود: شهیدان بزرگوار ما قبل از اینکه به شهادت برسند ابتدا به مقام کرامت رسیدند زیرا تا انسان کریم نباشد شهید نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بخشش مال و آبرو و جان و آنچه در کف دارد مربوط به بزرگواری است و این بزرگواری هم از قرب به باری تعالی پیدا شده و قرب به خداوند هم از معرفت و شناخت و دلدادگی نسبت به حضرت حق به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه جز از در خانه کریمان به کسی کرامت نمی‌دهند، گفت: هیچ‌کس در عالم به مقام کرامت نرسید جز از در خانه کریمان که همان اهل بیت هستند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات