۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۵۰۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد:

کسب رضایت خداوند شاخصه سبک زندگی مؤمنانه است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسب رضایت خداوند شاخصه سبک زندگی مؤمنانه است، گفت: مؤمن واقعی در برابر تحریک‌های مردم همچون کوه استوار بوده و زندگی و رفتار خود را بر محور خواست مردم تغییر نمی‌دهد.
حجت السلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ملاک و معیار زندگی مؤمنانه کسب رضایت خداوند و حرکت در مسیر بندگی و رضایت خداوند است، گفت: اگر انسانی در زندگی خود در صراط خداشناسی و خدامحوری حرکت نکند هرگز نخواهد توانست زندگی باثباتی را داشته باشد و به آرامش واقعی دست یابد.

وی افزود: کسی که بنده خدا نباشد مجبور به کسب رضایت هزاران خدا می‌شود و مجبور است زندگی خود را در مسیر خواسته‌های دیگران تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مؤمن در زندگی تنها به احکام و دستورات خداوند عمل کرده و از خواسته‌های نفس و مردم تبعیت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: مؤمن نباید به خواسته و حرف مردم مسیر زندگی خود را تغییر دهد و مؤمن واقعی با سخنان مردم تحریک نمی‌شود.

وی افزود: داستان‌ها و روایت‌های زیادی ا زندگانی ائمه معصوم (ع) و صحابه ایشان به ما رسیده است که هرگز با حرکت‌های سفیهانه تحریک نشده و تحت تأثیر قرار نمی‌گرفتند برای نمونه زمانی که به مالک اشتر به‌عنوان فرمانده سپاه امام علی (ع) توهین شد و ایشان از سوی یکی از افراد سفیه مورد تمسخر قرار گرفت خشم خود را کنترل کرده و با حرکت این فرد تحریک نشد و به مسجد آمد و برای آن فرد دعا کرد که همین موضوع زمینه اصلاح و هدایت آن فرد را فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: استواری در برابر ناملایمات و مقاومت در برابر خواسته‌های نفس و تحریکات از شاخصه‌های مؤمن است و مؤمن چون کوه در برابر وسوسه‌های نفس و تحریک مردمی استوار است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که به‌وسیله آن می‌توان نفس خود را در برابر تحریکات مردمی کنترل کرد، صلوات بر محمد و آل محمد است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد ذکر صلوات و مداومت بر آن را موجب دوستی و نزدیکی انسان به خداوند عنوان کرد، گفت: امام هادی (ع) می‌فرماید، خداوند به این دلیل به حضرت ابراهیم (ع) لقب خلیل داد که بر محمد و آل محمد بسیار صلوات می‌فرستاد./968/پ202/ب1

ارسال نظرات