۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۶۴۹۵۳
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی:

بانک اطلاعاتی بیش از هزار مسجد در خراسان جنوبی تکمیل شده است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه خیران علاقه مند به امر مسجدسازی نباید در پیچ و خم های اداری گرفتار شوند، گفت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی یک هزار و ۵۰ مسجد در استان تکمیل شده است.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام روح الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در نخستین جلسه مجمع خیرین مسجدساز استان اظهار داشت: باید خادمان مساجد مورد حمایت قرار بگیرند، این خادمان هیچگونه درآمدی ندارند.

وی گفت: مردم و خیران به هر مقداری که می توانند باید به احداث مسجد کمک کنند و نباید مسیر کمک مردم به مساجد بسته شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه خیران علاقمند به امر مسجدسازی نباید پیچ و خم های اداری گرفتار شوند، افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی یک هزار و 50 مسجد در استان تکمیل شده است.

حجت الاسلام حسین کمیلی، دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در این جلسه تصریح کرد:‌ یکی از اقدامات اساسی برای احداث مسجد در روستاها، تامین زمین است.

وی با بیان اینکه اگر زمین آماده باشد خود مردم ساخت مسجد را به پیش می برند، ادامه داد: ساخت و احداث مسجد با اعتبار مصوب غیرممکن است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید پروانه ساخت مساجد تعیین تکلیف شود و از شهرداران درخواست می شود که هزینه های تجاری که از سایر ساختمان ها اخذ می کنند را از مساجد نگیرند.

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه باید شهرداران در ساخت و ساز مساجد مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: در مناطق زیر 20 هزار نفر جمعیت مشکلی از نظر تامین زمین نداریم و این تامین زمین بر عهده بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه رسانه ها در خصوص مجمع خیرین مسجدساز تبلیغ کنند، ادامه داد: با حمایت مجمع خیرین مسجدساز مصوبه احداث چند مسجد در استان را اخذ کردیم که امیدواریم با مشارکت مردم و خیران این مساجد تا 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد./۸۸۰/پ203/ب1

ارسال نظرات