۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۶۶۰
امام جمعه هشترود:

خرید کالای ایرانی به معنای کمک به اشتغال جوانان است

حجت الاسلام رحیمی با تأکید بر این که ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه لازم و ضروری است، گفت: خرید کالای ایرانی به معنای کمک به اشتغال جوان ایرانی است.
حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: اگر بخواهیم محصولات تولید داخلی در کشور مصرف شود؛ باید بازار مصرف آن محصول ایجاد شود.

وی با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان باید با تولید کالاهای باکیفیت اعتماد مردم را جلب کنند، خاطرنشان کرد: ملت و دولت اگر بتوانند فرمایشات رهبری را امسال جامه عمل بپوشانند؛ فضای مناسب عزت و کرامت برای ارتقای تولید ملی، اشتغال جوانان و بهبود وضعیت اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان این‌که سازمان استاندارد آن گونه که باید به وظایفش عمل نمی‌کند، افزود: کیفیت کالای ایرانی به خوبی کنترل نمی‌شود و با اعمال جریمه و محدودیت‌ها می‌توان هر تولید کننده را به سمت افزایش کیفیت کالای تولیدی سوق داد.

وی با بیان این‌که خرید کالای ایرانی به معنای کمک به اشتغال جوان ایرانی است، ادامه داد: با مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی وابستگی به خارج از کشور کمتر خواهد شد پس همه باید در مصرف کالای ایرانی اهتمام و تلاش کنند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که تحقق شعار سال هم مسؤولیت مردم و هم مسؤولان را دو چندان خواهد کرد، گفت: شعار سال دارای مفاهیم کاربردی بوده و نشان از عمق نیاز جامعه است، چراکه توجه به مصرف کالای داخلی می تواند ما را از هرگونه وابستگی نجات دهد.

امام جمعه هشترود با تأکید بر این ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: عمل به شعار سال در واقع عمل به دستور صریح قرآن در عدم تسلط غیرمسلمانان بر مسلمانان است، به عبارت دیگر توجه همگانی لازمه فراهم شدن زمینه برای استفاده از کالاهای ایرانی است.

وی با اشاره به این‌که نوسانات قیمت ارز و بالا بودن هزینه‌ تامین مواد اولیه به ضرر تولید کننده تمام می‌شود، گفت: اگر دولت نتواند ثبات بازار را تأمین کند؛ تولیدکننده انگیزه ای برای تولید نخواهد داشت، بنابراین سرمایه ها به بازارهای کاذب سوق داده خواهند شد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات