۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۶۳۲۹۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد؛

شبهه افکنی های آخرالزمان با هدف تضعیف دینداری مردم

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که نخستین نگرانی ائمه اطهار(ع) لغزیدن آحاد مردم نسبت به دینشان است، گفت: حضرت ولیعصر(عج) در نامه‌ای بر طولانی بودن زمان غیبت تأکید کرده و خطاب به نائب خود فرمودند؛ به مردم بگویید در راهشان ثابت قدم باشند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) همزمان با شب نیمه شعبان با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت، بیان داشت: شبِ نیمه شعبان به قدری ارزشمند است که به پای شب قدر و شبهای احیا میرسد.  

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: بر اساس بررسیهایی که محققان انجام دادهاند، حضرت امام زمان(عج) در 12 مرداد ماه سال 248 شمسی، مصادف با نیمه شعبان 255 قمری متولد شده است.

حضرت ولیعصر(عج) عصارهای از امامت است

وی با بیان این که همه امامان معصوم در ادوار گذشته از آمدن حضرت ولیعصر(عج) خبر دادهاند، ابراز داشت: امام زمان(عج) از نسل ائمه اطهار و عصارهای از امامت است. ایشان از نسل حضرت امام حسین(ع) و فرزند امام حسن عسکری است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با قرائت روایت «مَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَئِمَّةِ وَجَحَدَ الْمَهْدِیَّ کانَ کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَنْبِیاءِ وَجَحَدَ مُحَمَّدا نُبُوَّتَهُ»، تصریح کرد: همان طور که حضرت امام صادق(ع) فرموده است؛ کسی که به همه امامان اقرار کند اما مهدی را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اقرار کند و نبوت محمد(ص) را انکار کند.

وی عنوان کرد: تقریباً همه ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) پیش از میلاد حضرت ولیعصر(عج) نگرانیهایی از رویدادهای دوران غیبت داشتهاند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مجموعه امامت 11 امام 249 سال بوده است، گفت: ائمه اطهار(ع) به خوبی میدانستند که آخرین امام شیعیان به راحتی در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت. چرا که آن حضرت حکومت جهانی دینی را که هدف گمشدهای در تاریخ اسلام است، برپا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: پس از ظهور امام زمان(عج)، بیعت هیچ شخصی بر گردن آن حضرت نخواهد بود و غیر از ایشان هیچ حاکمی در دنیا وجود نخواهد داشت.

این پژوهشگر حوزوی با قرائت روایتی از امام کاظم(ع)، ابراز داشت: بر اساس روایت امام کاظم(ع) ائمه اطهار(ع) نسبت به مسائلی در آخرالزمان نگرانی دارند.

دشمنان با شبهه افکنی در آخرالزمان تلاش خواهند کرد بر دینداری مردم آسیب برسانند

وی با بیان این که نخستین نگرانی ائمه اطهار(ع) لغزیدن آحاد مردم نسبت به دین شان است، تصریح کرد: حضرت ولیعصر(عج) در نامهای که به آخرین نائب خاص خود نوشته بودند بر طولانی بودن زمان غیبت تأکید کرده و خطاب به نائب خود فرمودند؛ به مردم بگویید در راهشان ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: بیتردید حفظ دین و عقائد در ایامی که سیلی از شبهات و تبلیغات وجود دارد، کار بسیار دشواری خواهد بود. امروزه شبکههای ماهوارهای، فضای مجازی و انتشار کتابهای ضددینی به شدت گسترش یافته است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) ابراز داشت: طول زمان غیبت و اختلاف در ولادت امام زمان(عج) از جمله مواردی هستند که دشمنان با شبهه‌افکنی در آخر‌الزمان تلاش خواهند کرد بر دینداری مردم آسیب برسانند.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) خطاب به مردم فرمودهاند که دستتان در دستان کسانی باشد که روایات ما را بیان میکنند، اظهار داشت: امروزه علما دینی هستند که روایات ائمه اطهار(ع) را نقل کرده و قرآن را برای مردم بیان میکنند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات