۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۶۳۰۶۲
تحلیلگر مسائل بین الملل:

جریان مقاومت پیروز انتخابات پیش روی لبنان است

هانی زاده با اشاره به عملکرد مثبت حزب الله در سوریه و لبنان، گفت: در صورت برگزاری انتخابات در فضایی آرام و بدون جریان سازی، اکثریت پارلمان متعلق به جریان مقاومت خواهد شد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس لبنان اظهار داشت: این انتخابات در مقایسه با انتخابات سال های گذشته از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است؛ از این رو صف آرایی میان طیف های سیاسی لبنان افزایش یافته و بیشترین شانس از آن جریان 8 مارس به رهبری جریان مقاومت خواهد بود.

تحلیلگر مسائل بین الملل به عملکرد مثبت حزب الله در سوریه و لبنان و افزایش محبوبیت آن در تأمین امنیت کشور و مقابله با گروهک های تروریستی اشاره کرد و گفت: اکنون شرایط برای پیروزی درخشان جریان مقاومت در مجلس آینده لبنان مهیا است و به نظر می رسد در صورت برگزاری انتخابات در فضایی آرام و بدون جریان سازی، اکثریت پارلمان متعلق به جریان مقاومت خواهد شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز عنوان داشت: با توجه به اهمیت پارلمان لبنان در انتخاب نخست وزیر و رییس جمهور و نقش چنین پارلمانی در حوزه سیاسی لبنان؛ اکنون عربستان سعودی، آمریکا و برخی کشورهای منطقه به شدت برای انزوا و به حاشیه راندن لبنان و جریان مقاومت فعال شدند و رسانه های سعودی جریان سازی شدیدی علیه محور مقاومت آغاز کرده اند.

هانی زاده به سفر وزیر خارجه جدید آمریکا به عربستان اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای ایجاد یک جبهه مشترک عربی غربی علیه محور مقاومت است و به نظر می آید چنین جریان سازی هایی علیه حزب الله در هفته های آینده افزایش خواهد یافت اما لبنانی ها به ویژه اهالی جنوب همچنان وفادار به مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه محور مقاومت در آینده کرسی های بیشتری را در پارلمان به دست خواهد آورد، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که سعد حریری بار دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شود چرا که انتخاب وی نتیجه زد و بندهای منطقه ای و بین المللی است و ارتباطی با پارلمان ندارد و آمریکا، عربستان سعودی، فرانسه و انگلیس نیز به دنبال نخست وزیر سعد حریری هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه سعد حریری پس از بدعهدی ها و بی ادبی های سعودی ها به سوی حزب الله گرایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: جریان های سیاسی غیرهمسو با حزب الله همچون دروزی ها تاکنون موضع شان را مشخص نکردند و در صورت ائتلاف با محور مقاومت قطعا بیش از ۵۰ درصد کرسی ها را به دست خواهند آورد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات