۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۰۳۰
آیت الله نوری همدانی:

دولت ایران پیگیر جدی وضعیت امام موسی صدر باشد

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره امام موسی صدر به عنوان شخصیتی برجسته و تأثیر گذار در اسلام، تأکید کرد: ما امیدواریم ایشان زنده باشند و البته دولت ایران نیز باید نسبت به وضعیت ایشان پیگیری جدی کند.
دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه با حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سید حوراء صدر دختر امام موسی صدر با تقدیر از راه اندازی مرکزی برای تدوین و تحقیق آثار امام موسی صدر، اظهار داشت: خاندان صدر خاندانی بسیار بزرگ و تاریخی هستند که در چند قرن عظمت و عزت آنها و خدمات آنها برای اسلام بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ما معتقدیم افرادی نیز باید در این مسیر یعنی در مسیر آشنایی با سیره و منش امام موسی صدر تربیت شوند و بتوانند در راه امام موسی صدر گام بردارند به همین جهت شما نیز افرادی معین کنید تا نام و آثار ایشان همیشه بر زبان ها باشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسأله دیگر آن است که باید دولت ایران همت کند تا با مسافرت های مختلف بتواند خبری از امام موسی صدر پیدا کنند، چراکه ما امیدواریم ایشان زنده باشند و به میان امت اسلامی برگردند.

وی با اشاره به سفر به لبنان و دیدار با مسؤولان این کشور از جمله دیدار با سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در تمام جلسات نام این شخصیت بزرگ مطرح می شد و خوب است در همان لبنان نیز مرکزی به نام ایشان تأسیس شود و آثار و کتاب ها و خدمات این شخصیت بزرگ برای مردمان آن دیار نیز زنده شود.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تأکید کرد: ایشان یک شخصیت تأثیر گذار و برجسته بودند، بنده خودم که یک رفاقت و دوستی دیرینه ای با ایشان داشتم، از این رو حقیقتا امیدواریم روزی برگردند و بیشتر بتوانیم از محضرشان استفاده کنیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات