۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۶۲۴۵۰
آیت الله نوری همدانی:

بومی کردن شبکه های اجتماعی مانع نفوذ دشمن در جامعه می شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر عزم جدی مسؤولان برای تقویت پیام رسان های داخلی، بومی کردن این فضا را مانع نفوذ دشمن در جامعه دانست.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، سامان دادن وضعیت فضای مجازی را از موضوعات ضروری امروز دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از این که در جنگ سخت شکست خوردند و نتیجه نگرفتند بر جنگ نرم متمرکز شدند.

وی افزود: دشمن می داند که توانایی مقابله با ایران را از طریق جنگ سخت ندارد چرا که افزون بر پیشرفت های نظامی، ایمان و اعتقاد به ولایت، جهاد و شهادت وجود دارد، به همین دلیل دشمنان به جنگ نرم روی آوردند تا اعتقاد، ایمان و باور مردم را هدف قرار دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن برای اثرگذاری بر اعتقادات مردم تشکیلات قوی به وجود آورده است، اظهار داشت: دشمنان سعی کردند که با نفوذ در زندگی مردم از طریق تلفن های همراه اعتقادات و ایمان جامعه را سست کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده های دشمن از شبکه های اجتماعی خارجی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که دشمنان چگونه سعی کردند که از طریق همین شبکه امنیت کشور را بر هم بریزند و سعی دارند در زمینه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آسیب وارد کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر بومی کردن شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ابراز داشت: باید با استفاده از وسایل و امکانات شبکه های ایرانی را راه اندازی و تقویت کرد تا مردم در دام دشمنان و تفکرات آن ها قرار نگیرند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب بارها تأکید کردند که فضای مجازی کشور باید بومی باشد و اجازه ندهیم که دشمن نفوذ کند، این مسأله بسیار مهم است و نباید اجازه داد  که دشمنان با نفوذ در جامعه اعتقادات باطل و تفکرات خود را القا کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید بیدار باشیم و راه را بر دشمن ببندیم، اختلافات در این زمینه باید کنار گذاشته و تأکید رهبر انقلاب مبنی بر بومی کردن فضاهای مجازی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه قم هم تأکید دارد که فرمایش رهبر انقلاب باید اجرایی شود و مسؤولان بدانند که دشمن از اختلاف سوء استفاده می کند، مسؤولان باید این موضوع مهم را اجرایی کرده و فضای مجازی سالم  و بومی را در اختیار جامعه قرار دهند./1323/

ارسال نظرات