۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۹۵۰
مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت عنوان کرد؛

کیفیت زمینه سازی ظهور با حمایت از کالای ایرانی

تولیدکننده و خریدار ما باید روحیه انتظار داشته باشند، تا تولیدکننده توجه کند مصرف کننده کالا، دوستدار و منتظر امام زمان(عج) است و خریدار نیز بداند دانست کالا، به دست یک منتظر ساخته شده و اینچنین از کالای ایرانی حمایت می شود.
         کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ملائی، مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت با اشاره به عنوان سال ۹۷ یعنی«حمایت از کالای ایرانی»، درباره جایگاه این حمایت در سبک زندگی منتظرانه، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های بااهمیت سبک زندگی منتظرانه، مصرف هدفمند در بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ایران، کشور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: کشور امام زمانی، کشوری است که باید رضایت حضرت حجت(عج) مورد توجه آحاد جامعه باشد و منتظران به دنبال، ایرانی مقتدر باشند و این اقتدار در فرهنگ انتظار باید در عرصه های مختلف خود را نشان دهد.

ملایی ادامه داد: بخشی از آن، اقتدار سیاسی است که با انقلاب اسلامی محقق شده. بخشی از این اقتدار، اقتصادی است که برای تحقق آن و عدم نفوذ و سیطره بیگانگان و بی اعتقادان به مهدویت بر این کشور، باید تمام منافذ و ضعف ها را از بین ببریم.

مولف «سبک زندگی منتظرانه» با بیان اینکه بر طبق احادیث، فقر بر عقاید و باورهای انسان اثر سوء دارد، گفت: براساس همین ضابطه، یک کشور نیز اگر از لحاظ اقتصادی ضعیف باشد، باورها و اعتقاداتش نیز در معرض حمله دیگران قرار می گیرد که مهمترین آن باور به مهدویت است.

ملزومات اقتدار اقتصادیِ کشور امام زمان(عج)

وی با بیان اینکه وظیفه منتظران و دولت های منتظر، سد کردن منافذ ورود دشمن است، تاکید کرد: بخش مهمی از این امر با تکیه بر توان اقتصادی داخلی محقق می شود و کشور ما برای اینکه از لحاظ اقتصادی به قدرت و اقتدار دست یابد باید سال به سال، نیاز خود به خارج از کشور را کاهش دهد.

ملایی با بیان اینکه ایران از لحاظ ثروت بسیار غنی اما از لحاظ اقتصادی ضعیف است، گفت: علت این ضعف، بی توجهی به داشته های درونی اعم از نیروی انسانی و ثروت های طبیعی و توجه شرم آور برخی مسئولان و مردم به خارج از کشور و بیگانگان است.

مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدویت با بیان اینکه حمایت از تولید ملی، نسخه شفابخش مقام معظم رهبری برای حل این ضعف کشور است، ابراز کرد: ما اگر به توانایی های خود توجه و تکیه کرده و با ارتقای آن، تا جای ممکن حاصل دسترنج خود را به مصرف برسانیم، دشمنان دین و امام عصر(عج) نخواهند توانست به سادگی بر ما نفوذ کنند؛ و راه این تکیه و توجه، استفاده و حمایت از کالای ایرانی است.

تولیدکننده و مصرف کننده باید روحیه انتظار داشته باشند

وی با بیان اینکه تولیدکننده و خریدار در کشور ما باید برخوردار از روحیه انتظار باشند، افزود: در این صورت تولیدکننده در زمان تولید توجه خواهد داشت که مصرف کننده این کالا، دوستدار و منتظر امام زمان (عج) است و خریدار نیز خواهد دانست که این کالا، به دست یک منتظر امام زمان (عج) تولید شده و در این صورت فریب و کمکاری از تولید کننده و بی رغبتی در خرید از مصرف کننده از بین خواهد رفت.

ملایی با بیان اینکه منتظر امام زمان (عج) باید در عصر غیبت از جانشینان ایشان و راویان حدیث متابعت کند، گفت: صداقت ما در فرمانبرداری و تبعیت از امام عصر(عج) بستگی به تبعیت از ولی فقیه و مراجع تقلید دارد و هر میزان به این دستورات عمل کنیم، صداقت خود را بیشتر ثابت کرده ایم.

مولف «سبک زندگی منتظرانه» با اشاره به اینکه آرمان انقلاب اسلامی به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تحقق و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) بود، تاکید کرد: ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت جهانی مهدوی که به اراده خداوند محقق می شود، بستگی به رفتارها و تلاش های مردم دارد و یکی از ارکان ظهور ایشان، براساس روایات و ادعیه، رغبت عمومی به ظهور و حکومت ایشان است چنان که در دعا می خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ؛ خدايا به سوى تو مشتاقيم براى يافتن دولت كريمه».

وی با اشاره به وظایف منتظران برای ایجاد این رغبت جهانی، بیان کرد: ایران تنها کشوری است که داعیه دار کشور امام زمانی است و با این آرمان انقلاب کرده و در حال طی مسیر است، لذا باید در این کشور به تعبیر مقام معظم رهبری تمدنی نوین را پایه گذاری کنیم تا در سایه تحقق این تمدن در مقیاس کوچک و براساس توان خود، توانایی اداره یک ملت طبق آموزه های دینی را اثبات کنیم.

استفاده از کالای ایرانی و کمک به تحقق تمدن نوین زمینه ساز ظهور

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه این تمدن، در بخش اقتصادی باید به یک اقتدار و استقلال رسیده باشد، گفت: فرهنگ انتظار ما را ملزم می کند که به رابطه اقتدار کشور با تحقق تمدن نوین اسلامی توجه داشته باشیم.

ملایی در پایان خاطرنشان کرد: تحقق این توانایی، نگاه های جهانیان را -که از ایسم ها و مکاتب مختلف خسته شده- متوجه تمدن اسلامی در مقیاس کوچک کشور ما خواهد کرد؛ در آن زمان است که می توان گفت وقتی با تبعیت از نایب امام زمان (عج) می توان در مقیاس کوچک چنین تمدنی را بنا نهاد با تبعیت از رهبری منجی عالم بشریت(عج) نیز می توان چنین تمدنی را به صورت جامع تر و در سطح جهانی محقق کرد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: شبستان

ارسال نظرات