۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۵۶۰۵۱۰
کارشناس مهدویت تشریح کرد:

جایگاه حمایت از کالای ایرانی در فرهنگ انتظار

دوری از دشمن در ذات انتظار نهفته است، این موضوع در بحث حمایت از کالای ایرانی به عنوان کشور علوی، شیعی، مهدوی و منجی گرا، که باید از استقلال کافی برخورد باشد، جدی تر مطرح است چراکه حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال ایران می شود.
حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی یوسفیان، کارشناس مهدویت با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، در رابطه با جایگاه این حمایت در سبک زندگی منتظرانه، گفت: در بحث انتظار ما با حقایقی روبرو می شویم که آگاهی از آنها به ما کمک می کند تا مسیری که مدنظر امام زمان(عج) است را طی کنیم.

وی افزود: آمادگی و توسل در فرهنگ «انتظار» معنی خاص خود را دارد، یعنی ما خود را برای آمدن حضرت حجت(عج) از لحاظ معرفتی و روحی آماده کنیم و آگاهی لازم را نسبت به ایشان و قیام شان داشته باشیم، تا با شناخت و آگاهی درست با حضرت(عج) روبرو شویم، یا از لحاظ نظامی این آمادگی را کسب کنیم که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) با همه توان در صحنه باشیم.

کارشناس مهدوی تصریح کرد: با استناد به روایات و با نگاه به معانی انتظار، درمی یابیم آن چیزی که در رابطه با انتظار بیان شده، به صورت کلی است و منتظر و کسی که خود را برای ظهور آماده می کند، می داند که مدیریت اصلی و کلان با امام زمان(عج) است.

یوسفیان تاکید کرد: کشور ما امروز از طرف دوستان و دشمنان مورد توجه است، عزت اش برای دوستان اهمیت دارد و الگو بودن ما نیز می تواند برای آنها راهگشا باشد، از سوی دیگر عزتمندی ما برای دشمنان هم حائز اهمیت است و از آن احساس خطر می کنند چراکه اگر ایران عظمت و قدرت پیدا کند، سنگرهایی که برای خود ساخته بودند، فتح می شود؛ به همین جهت وقتی بحث حمایت از کالای ایرانی و خودکفایی اقتصادی و استقلال مطرح می شود، تنها عزت ایران و ایرانی مدنظر نیست بلکه کشورهای دوست ما و آنها که از ایران الهام و الگوی می گیرند نیز عزت شان تامین می شود.

وی ادامه داد: وقتی ایران کشوری با عظمت باشد، شیعه هم عزت و انتظار می یابد و معلوم می شود که این کشور برای رسیدن به آرمان هایش از همه ابزارها و توان داخلی استفاده کرده است؛ بنابر این، منتظر واقعی در جهاد، مجاهدت و حمایت از کالای داخلی تلاش می کند تا عزت کشوری را رقم بزند که این کشور با نام امام زمان(عج) در همه دنیا عجین و همراه  شده است.

یوسفیان در ادامه با اشاره به ارتباط ادای وظایف منتظرانه با حمایت کالای ایرانی، گفت: میان این دو موضوع پیوند برقرار است، به نظرم بحث انتظار باید معناشناسی شود، انتظار یعنی آماده بودن در همه زمینه هایی که منتظر با آنها مرتبط است.

وی افزود: انتظار یعنی خود را برای پذیرش حضرت حجت(عج) آماده کنیم تا وقتی حضرت مهدی(عج) آمدند، همراه شان شویم، دست بیعت به حضرت(عج) دهیم و در اقامه عدالت و معنویت ایشان را یاری کنیم؛ اگر این حالت در منتظر وجود داشته باشد، می دانیم که حضرت مهدی(عج) می خواهد چه کار کند؛ لذا باید خود را برای این انتظار آماده کنیم.

کارشناس مهدویت اظهار کرد: نخستین کار امام زمان(عج) مبارزه با دشمنان انسانیت، دین و کسانی است که حاضر نیستند در مقابل پرچم تووحید سر خم کنند و به دنبال ترویج حیوانیت و فساد هستند و دعوت حق و دعوت الهی امام زمان(عج) را نمی پذیرند؛ که امام عصر(عج) با آنها مبارزه و از صفحه جهان محوشان می کنند.

یوسفیان کار دوم حضرت مهدی(عج) را بازسازیِ حیات دنیایی انسان ها معرفی کرد و ادامه داد: حضرت مهدی(عج) تلاش خواهند کرد، انسان ها را به مسیر حیات حقیقی رهنمون کنند و این مهم با استفاده از امکانات، برنامه ریزی کلان و مدیریت میسر می شود، تا انسان ها در بستر مناسبی حرکت تعالی و رو به رشد داشته باشند.

وی ابراز کرد: ما نیز به عنوان منتظر باید در مسیر دوری از اجانب، سلطه گران و مستکبران حرکت کنیم، آیا می شود، دست به سوی دشمنان دراز و به آنها تکیه کنیم، بعد بگوییم که منتظر حضرت(عج) هستیم؟، این با مفهوم انتظار تناسبی ندارد.

کارشناس مهدوی تاکید کرد: کسی که منتظر حضرت حجت(عج) است، باید از استقلال و اتکای نفس برخوردار باشد و سعی کند توانمندی های خود را بالا برده و از ظرفیت هایی که در اختیار دارد، بهره ببرد، و روی پای خود بایستد و از عزت و تکیه گاه خاصی برخوردار باشد.

یوسفیان در پایان خاطرنشان کرد: دوری از دشمن در ذات انتظار نهفته است، این موضوع در بحث حمایت از کالای ایرانی به عنوان کشور علوی، شیعی، مهدوی و منجی گرا، که باید از استقلال کافی برخورد باشد، جدی تر مطرح است زیرا که بحث حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال و خودکفایی کشور می شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: شبستان

ارسال نظرات