۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۶۰۲۵۷
آیت الله حیدری:

وحدت اقوام ایرانی یکی از سرمایه های بزرگ کشور است

آیت الله حیدری وحدت اقوام ایرانی را یکی از سرمایه های بزرگ کشور، از عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی و از شعارهای مدنظر رهبری و امام راحل برشمرد.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز در مصلای امام خمینی(ره) با دعوت به تقوای الهی ابراز داشت: شهید آیت الله صدر از سرمایه های بزرگ اسلام و تشیع و نابغه ای بود از نظر علمی، سیاسی، معنوی و اخلاقی که کتاب های شان دال بر چنین موضوعی است و در عین حال سرمایه ای برای اهل علم به شمار می روند.

امام جمعه موقت اهواز به اعتقاد فوق العاده شهید صدر به امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: آن شهید بزرگوار در جواب شاگردانش که برای مرجعیت شان تبلیغ می کردند جمله معروف «ذوبوا بالامام الخمینی کما ذاب فی الاسلام» را بر زبان جاری ساخت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در۲۰ فروردین جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا اعلان قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در همین باره گفت که این اقدام کارتر، کار خیری برای مظلومان است و به واقع چنین قطع رابطه ای یعنی قطع وابستگی ایران به آمریکا در همه زمینه ها بود که مایه خیر و برکت برای ملت ایران شد.

آیت الله حیدری افزود: امروزه ملت ایران نه تنها منزوی نشده بلکه تأثیرگذارترین در منطقه است و آمریکا در انزوا به سر برده و در فروپاشی قرار گرفته است.

وی در ادامه به شعار سال و نامگذاری سال های اخیر با محوریت اقتصاد اشاره و ابراز داشت: حمایت از کالای ایرانی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و بدون حمایت از کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی بی معنا است؛ از این رو باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم تا بیکاری، گرانی و رکود از بین برود اما متأسفانه فرهنگ پذیرش و استفاده از کالای ایرانی در میان بسیاری از مردم ضعیف است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بحش دیگری از سخنان خود به پاسخ رهبرمعظم انقلاب به نامه اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: اعلام حمایت رهبری از مقاومت فلسطین، روحیه رزمندگان، ملت و رهبران فلسطین را تقویت می کند و عربستان از مذاکره با رژیم دروغین صهیونیستی جز نفرت و لعنت ابدی چیزی به ارمغان نخواهد آورد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مسأله فلسطین باید در صدر جهان اسلام باشد و مبارزه و مقاومت تنها راه نجات پایان بخشی به اشغال آن است.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود وحدت اقوام ایرانی را یکی از سرمایه های بزرگ کشور، از عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی و از شعارهای مدنظر رهبری و امام راحل برشمرد.

وی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به اهداف متعالی اسلام وحدت ملی است، گفت: خوزستان، رنگین کمان اقوام است که به برکت اسلام،‌ تشیع، ارزش های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در عین حال چنین وحدتی برای دشمنان شکننده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: توهین و حذف قومیت ها از نقشه ایران برای هدف و تضعیف قومیت ها است که متأسفانه دستگاه ها و رسانه ها محل نفوذ دشمن قرار گرفته اند.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: کمترین چیزی که از رئیس صداوسیما در پی توهین اخیر صورت گرفته به مردم عرب داریم عذرخواهی از مردم خوزستان به ویژه عرب ها است.

آیت الله حیدری افزود: عرب های خوزستان، ایرانی و مسلمان بودن خودشان را با نثار جان و ریخته شدن خون در جنگ جهانی اول به هنگام لبیک گویی به ندای مرجع وقت شیعه، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم ثابت کردند اما کارهایی که از صدا و سیما رخ می دهد مورد پذیرش مسؤولان اصلی صدا و سیما نیست و انتقاد ما به معنای تخطئه همه رسانه ملی نیست.

وی تصریح کرد: دشمن در صدا و سیما نفوذ کرده و به صورت غیرمستقیم افراد ناآگاه را تحریک کرده تا سخنان بی ربط نسبت به اقوام بیان کنند که در این باره دستگاه های امنیتی ریشه های چنین نفوذی را از ریشه بخشکانند تا به هیچ قومیتی توهین نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بحران جدی آب در کشور و خوزستان اشاره و تصریح کرد: مسؤولانی که چند ماه پیش مدعی آب اضافه در خوزستان هستند اکنون به بحران جدی آب واقف شده و راهکار را در بازگرداندن آب ها اعلام کردند.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسؤولان مذکور گفت: اگر راست می گوئید مجوزهای زیست محیطی برای انتقال آب خوزستان به سایر استان ها را باطل و اعلام کنید که آب های انتقالی غیرقانونی است تا مردم خوزستان حرف شما را بپذیرند که در این صورت چنین سخنانی حمل بر سیاست بازی خواهد شد.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: سازمان آب و برق استان وظیفه دارد تا آب شرب شیرین را برای همه مردم استان فراهم کند و در این باره باید مطالبه بازگرداندن آب به استان را داشته باشند نه اینکه تعطیلی نیشکر و کشت برنج را مطرح کند.

وی خطاب به مسؤولان سازمان آب و برق خوزستان گفت: چرا حرف های غیرمسؤولانه گفته می شود، چرا می خواهید مصیبت های استان مضاعف شود، امیداورم مسؤولان مغرور چند روز مدیریت نشوند و برای رضایت وزیر نیرو، حرف های غیرمسؤولانه بر زبان نیاورند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چنین مسؤولانی استغفار کنند و بدانند مقابله با مردم خوزستان تنها لعنت و نکبت ابدی را به همراه خواهد داشت./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات