۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۱۳۵
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی:

تکریم و خدمت به زائران سبب نشر معارف دین می شود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران امامزادگان باید مورد تکریم قرار بگیرند، گفت: تکریم و خدمت به زائران سبب نشر معارف دین و حضور پررنگ مردم در این اماکن می شود.
سبزه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ مردم متدین استان آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را در ایام نوروز و زمان تحویل سال انتخاب می‌کنند.

وی به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم در شهرستان‌ها و استان می خواهند سال جدید خود را در مکان های معنوی مانند مساجد و بقاع متبرکه آغاز کنند و امامزادگان را واسطه ای برای امورات خیر و اتصال به مقام قرب الهی قرار دهند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود:‌ اوقاف در طرح آرامش بهاری برنامه های خوبی را اجرا می کند و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه تمام برنامه ها در مناسبت های مختلف در بقاع متبرکه استان برگزار می شود، تصریح کرد:‌ متولیان بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان باید حرمت امامزاده ها را نگه دارند و با اخلاق و اعتقاد خوب در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه زائران امامزادگان باید مورد تکریم قرار بگیرند، ادامه داد: تکریم و خدمت به زائران سبب نشر معارف دین و حضور پررنگ مردم در این اماکن می شود و زیارت با اخلاص و با معرفت به انسان رشد می دهد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید نسبت به امامزادگان معرفت داشت و به مردم معرفی شوند، برنامه های بقاع متبرکه در سال جدید با رویکرد تغییر و تحول سال و طبیعت باشد.

حجت الاسلام سبزه کار  با بیان اینکه برنامه های اوقاف باید هر ساله در طرح آرامش بهاری به روز شود، اظهار کرد: امید داریم مشکلات جهان اسلام در سال جدید برطرف شود و سال ۹۷ برای مردم دارای برکت باشد./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات