۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۵۸۶۸۷
کواکبیان:

ربیعی تنها مسؤول ریشه‌کن کردن فقر نیست

نماینده لیست امید با حمایت از علی ربیعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند به تنهایی فقر را ریشه‌کن کند.
کواکبیان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از وی گفت: بنده تا کنون در حمایت از هیچ وزیری صحبت نکرده‌ام، امروز نیز می‌خواهم واقعیات را مطرح کنم.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۸۰ درصد از حوزه فعالیت خود به موضوعات خدماتی و اجتماعی توجه دارد و تنها ۲۰ درصد آن معطوف به امور اقتصادی است. هرچند که تمرکز امضا کنندگان استیضاح به بخش اقتصادی است.

کواکبیان با تاکید بر وجود شفافیت در وزارتخانه تحت امر ربیعی بیان داشت: بحث ما فساد است، چه فسادی صورت گرفته است تا بنده نماینده قانع شوم؟ خوشبختانه در دوره ربیعی بخش اقتصادی این وزارتخانه، به سمت سهامداری حرکت می کند تا ۴۰ درصد فقط برای این وزارتخانه باشد و بقیه به دست مردم و بخش خصوصی اداره شود.

وی یادآور شد: در زمانی که سعید مرتضوی در تامین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم و یادمان هست که چگونه می‌خواستند پول این سازمان را میان برخی از نمایندگان تقسیم کنند. حالا عده‌ای می گویند ربیعی هم چنین کرده است؛ من از ربیعی ماجرا را پرسیدم، او گفت ما به بعضی از نمایندگان وام بانک رفاه دادیم که با دو ضامن وام بگیرند. این چه اشکالی دارد؟ اصلا قابل مقایسه است با کار سعید مرتضوی است؟

کواکبیان اظهار کرد: گفته شده مستمری در تامین اجتماعی که در سال ۸۴ داشتیم ۳۲ درصد بوده و الان ۸۰ درصد شده است. انصاف است؟ حتی یک روز تاخیر در بخش حقوق بگیران نبوده است. در بخشی از استان ها مثل استان مرکزی گفته اند به اندازه ۲۰ سال هزینه درمان پرداخت کردند، این آمار وجود دارد.

وی ادامه داد: کسانی که معتقد هستند آسیب های اجتماعی تقصیر ربیعی است چرا رئیس شورای آسیب های اجتماعی وزیر کشور است؟ جرات دارید به او بگویید؟.

این نماینده مجلس سوال کرد: قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟ کمی انصاف و جوانمردی داشته باشیم.

کواکبیان همچنین گفت: آقایانی که می‌گویید خانه کارگر لشگر کشی کرده ، کجا این اتفاق افتاده است؟  آن ها درخواست راهپیمایی دادند و وزارت کشور اجازه نداد. آقای ربیعی بد کاری کرده که کارگران از او حمایت می‌کنند. ایشان خودشان کارگر بوده زبانشان را می‌داند. اگر ربیعی نبود ده‌ها راهپیمایی اعتراضی کارگری پیش می‌آمد.

کواکبیان گفت: می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است، من تا کنون در این رابطه صحبت نکرده و توجیه نشدم. خودم خواستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم. افتخار کنید ربیعی روزی در وزارت اطلاعات بوده، الان ما به وزیر اطلاعات فعلی هم افتخار می کنیم . این حرفها را کسانی می زنند که در کابینه های قبلی سمت داشته اند.

وی تاکید کرد: بحث امروز ما نه اصولگرایی است و نه اصلاح‌طلبی، بلکه تمرکز ما بر تنها بر احقاق حقوق مردم و اقشار ضعیف جامعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در پایان سال از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که به صورت مشروط از ربیعی حمایت کنند تا این وزیر که با اقشار ضعیف آشنا هستند به کار خود ادامه دهد./۸۵۶/پ
۲۰۲/ق

ارسال نظرات