۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۳۰۳
استاد رفیعی تبیین کرد؛

۴چالش مهمی که زندگی خانواده های ایرانی را تهدید می کند

استاد حوزه علمیه از افزایش آمار طلاق در کشور ابراز تاسف و چالش های مهمی که تهدید کننده زندگی خانواده های ایرانی است را تبیین کرد.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی، امروز در همایش فاطمی که در سالن همایش‌های مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، تصریح کرد: امروزه 4 چالش زندگی خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند.

وی اظهار داشت: تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، تکثیر نسل و تربیت فرزند چهار مشکلی است که امروزه گریبانگیر خانواده‌های ایرانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که 12 میلیون مجرد بالای 30 سال در کشور وجود دارد، ابراز داشت: در عصر کنونی تشکیل خانواده در جامعه با چالش‌های بسیار جدی مواجه است، چرا که علاوه بر فقرا، ثروتمندان نیز تن به ازدواج نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که یک جوان دانشگاهی می‌بیند با رابطه می‌تواند به راحتی نیاز‌هایش را تأمین کند، ولی برای ازدواج کردن مشکلات فراوانی وجود دارد، رابطه را انتخاب می‌کند، چرا که هر کجا رابطه و ضابطه آسان شود، مردم به دنبال رابطه خواهند رفت.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که جوانان به ویژه دهه شصتی‌ها در ازدواج کردن مشکلات فراوانی دارند، تصریح کرد: یک جوان چگونه می‌تواند خرید باراز برود، خانه خریداری کند، وسیله نقلیه داشته باشد و چندین مورد دیگر را نیز فراهم نماید؟

وی عنوان کرد: در دیداری که رهبری معظم انقلاب با مسؤولان و کارگزاران کشور داشتند، به صراحت فرمودند که ازدواج در کشور بسیار دشوار شده است اما طلاق به آسانی محقق می‌شود؛ مسؤولان باید راه‌حلی عملی برای این معضل اجتماعی بیابند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که با ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: 25 درصد ازدواج‌ها در ایران به طلاق ختم می‌شود و باید با ابراز تأسف بگوییم استان قم نیز در این زمینه وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به کیفیت زندگی امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت:‌50 اصل مهم در زندگی اهل بیتِ پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که توجه به این اصول در افزایش صمیمیت میان خانواده‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ع) ابراز داشت: اصل معنویت، محبت و ابزار دوستی، تکریم به خانواده، سخت‌گیری نکردن و بدگمان نبودن نسبت به اهل خانه و صبر و بردباری در مشکلات زندگی پنج مسأله مهی است که صمیمیت میان خانواده‌ها را افزایش می‌دهد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات