۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۹۰۱
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فرصت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی

حجت الاسلام انتظاری فضای مجازی را شمشیری دو لبه بیان کرد و گفت: نباید رفتار ما در مواجهه با فضای مجازی یک رفتار منفعلانه باشد بلکه از این فرصت برای ترویج و نشر فرهنگ دینی و اسلامی استفاده شود.
محمد انتظاری در همایش ائمه جمعه محمد انتظاری در همایش ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در همایش نمازجمعه، قرارگاه فرهنگی و فضای مجازی با حضور ائمه جمعه مازندران در بابلسر، گفت: فضای مجازی در جامعه امروز یک فضای حقیقی تبدیل شده است که فرصت ها و چالش های ویژه و مخصوص به خود را دارا است.

وی ادامه داد: فضای مجازی از این رو برای جایگاه نمازجمعه اهمیت یافته که این جایگاه سیاسی عبادی به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر و منطقه از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است.

استاد حوزه و دانشگاه به برخی از آسیب های فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: اغتشاشات دی ماه محصول بهره گیری دشمن از این فضا برای اشاعه شایعه و تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی جامعه به ویژه نوجوان و جوانان بود.

وی افزود: دشمن به دنبال این است تا از فضای مجازی به عنوان یک بستر تهدید آفرین علیه نظام اسلامی استفاده کند.

حجت الاسلام انتظاری فضای مجازی را شمشیری دو لبه بیان کرد و اظهار داشت: نباید رفتار ما در مواجهه با فضای مجازی یک رفتار منفعلانه باشد بلکه از این فرصت برای ترویج و نشر فرهنگ دینی و اسلامی استفاده شود.

وی تاکید کرد: فضای مجازی یک فرصت مغتنمی را برای نشر بسیار سریع اخبار و داده های فراهم می کند و می توان از این ظرفیت بهره مناسبی را در جهت دهی فرهنگی به جامعه استفاده کرد.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران بالا بردن سواد رسانه ای جامعه را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی در سطح منطقه، ضمن شناخت درست فضای رسانه های مجازی و کارکرد آن ها، هوشمندانه از این ظرفیت در عرصه جنگ نرم استفاده کنند.

وی افزود: نمازهای جمعه یکی از مکان های مهم برای بالا بردن سواد رسانه ای افراد جامعه است و باید امامان جمعه خود را با دانش فناوری های پیشرفته به ویژه در عرصه فضای مجازی به روز کنند تا بخشی از دغدغه ها و مشکلات ما در عرصه فضای مجازی کاهش یابد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات