۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۴۹۵۳
۲۶ بهمن؛

همایش بین المللی نهضت جهانی امام روح الله در بیرجند برگزار می شود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: همایش بین المللی«نهضت جهانی حضرت امام روح الله» ۲۶ بهمن ماه در بیرجند برگزار می شود.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام روح الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همایش بین المللی«نهضت جهانی حضرت امام روح الله» ساعت ۸ صبح روز ۲۶ بهمن ماه جاری در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می شود.

وی گفت: تاثیر تفکر امام خمینی(ره) بر شکست هیمنه استکبار جهانی، بیان تاثیر انقلاب اسلامی در محور مقاومت و تفکر امام خمینی(ره) در کشورهای جهان اسلام از جمله اهداف این همایش است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: در این همایش شخصیت های بین المللی از کشورهای یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، کشمیر هند، روسیه، نیجریه و آذربایجان حضور دارند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در این همایش می توانند به آدرس mogavematkj@ مراجعه کنند‌.

وی با بیان اینکه همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله با محوریت مسجد برگزار می شود، ادامه داد: چهره های شاخص از برخی کشورها در این همایش شرکت و تجربیات خود را در حوزه مقاومت اسلامی و ترویج تفکر امام راحل بیان می کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امام راحل عزت، کرامت و معنویت حقیقی را به مسلمانان عرضه کردند زیرا معنویتی که مسلمانان را به سمت سازش با ظالمان بکشاند معنویت حقیقی و مورد تایید اسلام و قرآن نیست.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: همچنین در بعثت پیامبراکرم(ص) همایش«وحدت و مقاومت» با محوریت آزادی قدس شریف با حضور اندیشمندانی از کشورهای سوریه، لبنان و فلطسطین در بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در کنار این همایش از مستند «در مسیر پاکی ها»، روایت زائران پاکستانی رونمایی می شود، افزود: همچنین قطعه حماسی نهضت جهانی امام، سپاه محمد(ص) می آید نیز به دو زبان عربی و فارسی اجرا می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه انقلاب 57 ریشتر در حاشیه برگزاری همایش خبر داد و گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش هستیم تا با حضور برخی اندیشمندان، تفکر امام راحل را تبیین کنیم./880/پ203/ب1

ارسال نظرات