۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۵۴۵۵۴
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

حمایت آستان قدس از گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: یکی از اقدامات مهم آستان قدس رضوی حمایت از گروه های جهادی برای خدمت به مردم مناطق محروم است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار صمیمی با دانشجویان، اساتید و خادم یاران آستان قدس رضوی اظهار داشت: مشکلات که امروز در کشور وجود دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را به دست آوردیم، گفت: سلامت مهم ترین محور هر منطقه ای است، سلامت را باید در آب و هوا، فضا و تغذیه دنبال کرد و باید بیماری های صعب العلاج را کاهش داد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: استان خراسان جنوبی با وجود اینکه در نقطه صفر قرار دارد و تهدیدات زیادی از سمت مرز است اما کمترین آمار جرم و جنایت مربوط به این استان است هر چند کار مسؤولان، مرزبانان و دست اندرکاران قابل تقدیر است اما این امنیت تنها برای این نیست و باید تحلیل درستی را انجام داد، بخش زیادی از این امنیت، سلامت اخلاقی و فرهنگ مربوط به دینداری مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه فرهنگ و دینداری مردم سرمایه بزرگ استان است، تصریح کرد: بسیاری از کشورها با دریا ارتباط دارند و ایران نیز 3 هزار کیلومتر ارتباط با دریا دارد اما 50 درصد تولید ناخالص و اقتصاد سایر کشورها از دریا است و ایران تنها 2.5 درصد اقتصاد خود را از دریا تأمین می کند.

وی ادامه داد: در مباحثی که روحیه بسیجی و شعار «ما می توانیم» بوده به موفقیت رسیدیم و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید نیم نگاهی به آنچه که در مسائل مختلف صورت گرفته، بیاندازیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما می توانیم با همین امکاناتی که داریم در بهترین جایگاه باشیم، خاطرنشان کرد: تولید، اشتغال، کار، کارآفرینی، سرمایه گذاری و افزایش بهره وری و نهادینه کردن الگوی مصرف در کشور مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه نهادینه کردن الگوی مصرف نیاز به اقدام و عمل دارد، اظهار کرد: ایران اسلامی از ذخایر و منابع بسیاری برخوردار است و این منابع خدادادی می تواند راه برون رفت از مشکلات باشد.

وی افزود: 6 سال قبل داعش به منطقه وارد شد و قتل و غارت زیادی را انجام دادند و از ناحیه سعودی ها به آن ها پول می رسید و اطلاعات از ناحیه صهیونیست ها و پشتیبانی از ناحیه آمریکا و اروپایی ها داشتند و کسی باور نمی کرد که با این امکانات داعش با شکست مواجه شود اما امروز مشاهده می کنیم که بعد از 6 سال فتنه داعش برچیده شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر زمینه بازار تولید و اشتغال فراهم شود نه تنها نخبگان و نیروهای انسانی در کشور می مانند بلکه آن هایی که نیز رفتند هم برمی گردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه با توانایی که در دانشگاه ها و نیروهای انسانی وجود دارد می توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: در آستان قدس رضوی ظرفیت بسیاری وجود دارد و استان خراسان جنوبی نیز در اولویت برنامه های آستان قدس رضوی قرار دارد.

وی بیان کرد: ما نمی خواهیم مانند برخی نهادها که جایگاه کشوری آن ها دادن بسته حمایتی به محرومان است، باشیم هرچند این اقدام هم قابل تقدیر است اما در تلاش هستیم تا به نام امام رضا(ع) نوعی خدمت به همراه کارآفرینی ارائه دهیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدمت کردن برای امام رضا(ع) یک آرزو است و می خواهیم به نام امام رضا(ع) کارهای بزرگی را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در سال گذشته گروه های جهادی را فعال کردیم و آستان قدس رضوی نیز از این گروه ها حمایت کرده است و گروه های جهادی به صدها نقطه محروم کشور برای خدمت رسانی اعزام شدند، امروز نیز حمایت از گروه های جهادی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین پزشکانی که به نام امام رضا(ع) خدمت ارائه می دهند نیاز نیست 40 روز را در حرم مطهر باشند بلکه 10 روز را در حرم امام رضا(ع) و 30 روز دیگر نیز در مناطق محروم به نام ایشان خدمت ارائه کنند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کاهش نزولات جوی در استان یک تهدید است اما به دست فرهیختگان این تهدید می تواند تبدیل به فرصت شود و این امکان پذیر است، امید داریم به علم خدادادی که خداوند متعال در اختیار فرهیختگان قرار داده بتوانیم اقتصاد استان را از تهدید تبدیل به فرصت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه فقر، تبعیض و فساد هیچگونه زیبنده نظام اسلامی نیست، اضافه کرد: برخی در کشور مسائل متن را به حاشیه تبدیل می کنند در حالی که سخنان رهبر معظم انقلاب متن است و نباید این متن تبدیل به حاشیه شود./880/پ203/ب1

ارسال نظرات