۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۲۶۸
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

همايش سالانه روحانيان عتبات عاليات در قم برگزار شد

همايش سالانه بیش از ۷۰۰ نفر از روحانيون عتبات عاليات منطقه قم با سخنرانی حجت والمسلمین قاضی عسکر برگزار شد.
روحانیون عتبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همايش سالانه روحانيان عتبات عاليات امروز، در مجتمع ياوران حضرت مهدي(عج) واقع در جنب مسجد مقدس جمكران برگزار شد.

سخنرانان اين همايش، حضرت حجه الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت، حجه الاسلام عليزاده موسوي، رئيس پژوهشكده حج و زيارت، حجت الاسلام محمدحسین عسکری مسؤول بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم و حجه الاسلام  نصر اصفهانی از معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بودند.

گفتني است، مدعوين اين گردهمايي، روحانيان كاروانهايي هستند كه از استانهاي تحت پوشش منطقه قم شامل: استان هاي قم، همدان، كرمانشاه، كردستان، ايلام و شهرستان كاشان، به عتبات عاليات اعزام مي شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این مراسم توطئههای گوناگون دشمنان علیه اسلام، تشیع و روحانیت را در راستای وارد کردن خدشه و آسیب‌ رساندن به انقلاب ارزیابی کرد و گفت: آنها هر روز با استفاده از ابزارهای گوناگون و مختلف به دنبال دزدیدن ایمان و خراب کردن اخلاق و معنویات مردم در جامعه هستند.

سرپرست حجاج ایرانی، زیارت را یک کانون بزرگ تربیتی خواند و بر استفاده از ظرفیت بزرگ عتبات در راستای آشنایی مردم با دین تأکید کرد.

حجت الاسلام علیزاده موسوی در این مراسم با اشاره به جریان های انحرافی درون شیعی در کشور عراق بر ضرورت تلاش روحانیان کاروان ها در جهت همگرایی ایران و عراق تأکید کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمدحسین عسکری مسؤول بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم نیز در مورد شیوه رسیدگی به مشکلات و اعتراضات روحانیان عتبات سخنانی کوتاه ارائه کرد.

حجت الاسلام نصر اصفهانی نیز به بیان مسائلی در مورد مسائل فرهنگی و تبلیغی در عتبات عالیات پرداخت و تأکید کرد: باید از ابزارهای روز برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در بین زائران استفاده کنیم./۱۳۳۰/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات