۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۱۹۶
نماینده مجلس:

دولت وضعیت نامناسب اشتغال در خراسان جنوبی را ببیند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به علت بیکاری مهاجرت می کنند، گفت: تمام استان خراسان جنوبی با مشکل اشتغال و بیکاری روبرو است و وضعیت اشتغال در استان باید از سوی دولت دیده شود.
حسنخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، امیرحسنخانی، نماینده مردم بشرویه، فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار دارد و وضعیت خوبی ندارد.

وی گفت: کشاورزی به علت کمبود منابع آبی از بین رفته است و هیچکس نیز پاسخگو نیست و این موضوع را به خشکسالی ربط می دهند اما دلیل آن مصرف چندین لیتر آب در بحث زغالشویی است.

نماینده مردم بشرویه، فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان های استان نرخ جمعیت منفی است، افزود: از سال 90 تا 95 جمعیت شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه  ثابت بوده که این نشان از مهاجرت دارد.

امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم به علت بیکاری مهاجرت می کنند، تصریح کرد: تمام استان با مشکل اشتغال و بیکاری روبرو است و وضعیت اشتغال در استان باید از سوی دولت دیده شود.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری شستا در استان انجام شود، ادامه داد: عدم وجود بیمه قالی بافان یکی از مشکلات است و تعداد زیادی از قالی بافان استان تحت پوشش بیمه نیستند.

نماینده مردم بشرویه، فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی هم عقب مانده، هم محروم و هم مرزی است و باید به این استان محروم توجه شود.

فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از کارگران از وضعیت اشتغال در استان ابراز نارضایتی می کنند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از افراد در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، بیان کرد: باید طرح جامع توسعه ای در استان به صورت پایلوت انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر به خالی شدن مرزها توجه نشود استان در آینده دچار مشکل خواهد شد، عنوان کرد: همچنین مجلس در منابع درآمدی خود مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی تصویب کرده که می تواند کمک خوبی به این صندوق ها کند./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات