۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۵۳۲۰۲
آیت الله میرباقری:

سختی ها بستر ساخته شدن امت پیامبر است

نماینده خبرگان با بیان این که سختی ها بستر ساخته شدن امت پیامبر است اما منافقان این را نمی فهمند، گفت: آمد و شد نعمت ها نباید انسان را از خدا غافل کند.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که وجود مقدس حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر اسلام محور درگیری با جبهه اولیای طاغوت هستند، گفت: بی تردید فاتح این میدان نیز وجود مقدس دخت گرامی پیامبر اسلام هستند.

وی افزود: تمام تلاش دشمن بعد از قیام حضرت زهرا(س) در نهایت به نفع جبهه حضرت تمام می شود ولو این که افراد متوجه نباشند، قرآن کریم تعبیری در سوره منافقین از نفاق ذکر می کند و می فرماید که همراهان پیامبر را در تنگنای معیشتی و اقتصادی قرار دهند تا از پیامبر جدا شوند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که منافقان اهل فهم نیستند، اظهار داشت: منافقان خیال می کردند که امت پیامبر کسانی هستند که اگر امکانات داشتند همراه پیامبر خواهند بود و مردم با وعده رفاه جمع شده اند، اگر هدف این باشند مردم در سختی پراکنده می شوند اما قرآن می فرماید خزائن آسمان ها و زمین برای خداوند متعال است.

وی ادامه داد: این بدان معنا است اگر بنا بود امت پیامبر با امکانات گرد ایشان جمع شده و ساخته شوند خداوند پول و امکانات را فراهم می کرد اما امتی که حضرت می خواهد با ابتلا و سختی ساخته می شوند چرا که در دل سختی ها امت رشد می کند و خداوند امتحان های سخت و سنگینی می گیرد.

آیت الله میرباقری با بیان این که سختی ها بستر ساخته شدن امت پیامبر است اما منافقان این را نمی فهمند، ابراز داشت: آمد و شد نعمت ها نباید انسان را از خدا غافل کند، طرح جبهه نفاق و دشمن برای ضربه زدن در واقع کمک به ساخت امت پیامبر است.

وی عنوان کرد: عزت تنها از آن خداوند است و انسان نمی توانند عزت را به کسی بدهد یا از کسی بگیرد، کسی که با تکیه بر حضرت حق به زهد رسیده و خداوند متعال را انتخاب کرده آمد و شدها در او اثر نمی گذارد، اگر حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان وارد میدان درگیری عظیم نمی شدند ممکن بود خیلی سختی ها به حسب ظاهر پیش نیاید.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر جنگ ها و درگیری معارض با هدف حضرت بود خداوند مانع از آن ها می شدند اما اینگونه نیست که سختی ها مانع باشد بلکه در نهایت به نفع کار تمام خواهد شد.

وی اضافه کرد: سختی ها برای رسیدن امت به هدف بزرگ الهی است، درگیری حضرت زهرا(س) با جبهه مقابل در مقیاس درگیری جبهه عقل و جهل و نور و ظلمات است، اصل شجره طیبه اهل بیت(ع) هستند و فرع آن ولایت و محیط ولایت ایشان است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات