۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۵۲۹۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حفظ کرامت انسان‌ها سرلوحه خدمات‌رسانی همه مسؤولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید علم و اخلاق و حفظ کرامت انسان‌ها سرلوحه تمام فعالیت‌ها و خدمات مسؤولان و دستگاه‌های مختلف باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان، تأکید کرد: باید علم و اخلاق و کرامت انسان‌ها سرلوحه کار همه مسؤولان و دستگاه‌ها باشد.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: «الخُلقُ وِعاءُ الدّین» و تأکید می‌کنند اخلاق ظرف دین است و مردم دین را در اخلاق و رفتار و گفتار می‌بینند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در مسیر ایفای رسالت طلبگی خود باید ایثار داشته باشیم، اضافه کرد: حضرت محمد (ص) انسان‌ها را به چهار دسته خوب و خوب‌تر و بد و بدتر تقسیم کرده است.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام می‌فرماید: «الرِّجَالُ أَرْبَعَةٌ سَخِیٌّ وَکَرِیمٌ وَبَخِیلٌ وَلَئِیمٌ فَالسَّخِیُّ الَّذِی یَأْکُلُ وَیُعْطِی وَالْکَرِیمُ الَّذِی لاَ یَأْکُلُ وَیُعْطِی وَالْبَخِیلُ الَّذِی یَأْکُلُ وَلاَ یُعْطِی وَاللَّئِیمُ الَّذِی لاَ یَأْکُلُ وَلاَ یُعْطِی».

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) انسان‌ها چهار گونه‌اند؛ سخاوتمند و کریم و بخیل و لئیم.

وی اضافه کرد: سخاوتمند کسی است که هم خودش می‌خورد و هم به دیگران می‌بخشد و کریم کسی است که خودش نمی‌خورد و ایثار کرده و به دیگران عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بخیل کسی است که خودش می‌خورد اما چیزی به دیگری نمی‌دهد و لئیم آن‌کس است که نه خود می‌خورد و نه به دیگری می‌بخشد.

وی گفت: سخی خوب و بخشنده است اما کریم خوب‌تر است؛ زیرا کریم چیزی را که دوست دارد به دیگران می‌بخشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ایثار یعنی بهترین و برترین‌ها را در راه خداوند انفاق کنیم؛ زیرا کریم و ایثارگر کسی است که از چیزهایی که دوست دارد در راه خدا انفاق می‌کند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات