۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۵۱۹۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

صبر و بردباری مهم ترین عامل رسیدن به هدف است

نماینده ولی فقیه در لرستان صبر و بردباری را مهم ترین عامل رسیدن به هدف عنوان کرد و گفت: با الگو گیری از پیامبران و بزرگان دین در راه رسیدن به هدف و خدمت به مردم باید با تکیه بر صبر و بردباری و استقامت در عمل تلاش کرد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، عصر امروز در تفسیر سوره هود که به میزبانی حسینیه فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد، گفت: در سوره هود داستان زندگی حضرت نوح بیان شده است.

وی با بیان اینکه در سوره هود انگیزه مخالفت مردم در برابر پیامبران، روش ‌های رفتاری پیامبران در تبلیغ و در برابر مردم و عکس‌العمل مردم در مقابل آنان اشاره شده است، افزود: علت انگیزه مخالفت مردم در برابر پیامبران الهی بی ‌بند وباری، دلبستگی به مال، تعصبات و پیروی از برخی سنت ‌های خرافی اجداد و نیاکان بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مخالفت مردم در برابر تبلیغ پیامبران بیان داشت: در برابر این رفتار مردم پیامبران با استقامت در برابر سختی ها و پشتکار فراوان به روش های تبلیغی خویش عمل می کردند.

وی با اشاره به اینکه در ان زمان برخی مردم در برابر گفتار و عمل پیامبران ایمان می آوردند، یادآور شد: برخی نیز در ظاهر می ‌پذیرفتند و اما اطاعت نمی ‌کردند و برخی مقاومت در پیش می گرفتند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: گروه نخست، مردم حق‌ طلب بودند و ایمان می‌آوردند و دسته دوم که در ظاهر ایمان می‌آوردند از این افراد به‌ عنوان منافق تعبیر شده است و گروه سوم نیز به مخالفت و مقابله با پیامبران برخاستند و به آن‌ها تهمت و توهین می‌زدند و نسبت ناروا به آنها روا می‌داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مهم ترین علت مخالفت برخی مردم در برابر پیامبران را دلبستگی به مال و مقام دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران در برابر مردم با ملایمت رفتار می کردند و با عمل به گفتار آنان را تشویق می کردند.

وی  خیرخواهی و دلسوزی را از پایه‌های اخلاقی دین عنوان کرد و ادامه داد: پیامبران در برابر مقاومت مردم با خیرخواهی و دلسوزی عمل می کردند و همواره در راه تبلغ استقامت و پایداری کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با یادآوری به اینکه حضرت نوح 950 سال به امر تبلیغ پرداخت، اظهار داشت: در این راه حضرت نوح با صیر و بردباری، استقامت در راه و پایداری به وظایف تبلیغی خویش به خوبی عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی حکمت، موعظه و جدال‌ احسن را از دیگر روش‌های تبلیغی و رفتاری پیامبران عنوان کرد و گفت: پیامبران در برخی موارد نیز از شیوه قصه گویی در زمینه تبلیغ استفاده می کردند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه های تبلیغی پیامبران بهترین الگو برای ما در عصر حاضر بوده و همواره با تکیه بر تعالیم و آموزه های دینی باید در عرصه خدمت صبر و بردباری و برای رسیدن به هدف استقامت داشته بایم./9459/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات