۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۷۳۳
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد تدوین می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد با ایجاد اشتغال مولد و دانش‌بنیان در استان بوشهر طراحی و به مرحله اجرا در می‌آید.
آیت‌ الله غلامعلی صفایی‌ بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به جهت داشتن ظرفیت‌های بالای اقتصاد کرانه‌ای، دارای جایگاه ویژه ای در کشور است و  با داشتن 936 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس، از مهمترین جغرافیای نظام است.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی، 20 درصد جمعیت استان بوشهر تحت حمایت نهادهای حمایتی و خیریه قرار دارند که با توجه به ظرفیت های این استان و وجود متوسط بیکاری 12 درصدی جمعیت استان بوشهر که مشابه نرخ بیکاری کشور است، این آمار چندان با ظرفیت های استان بوشهر هم‌خوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نشست با رییس کمیته امداد تصریح کرد: طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد با ایجاد اشتغال مولد و دانش‌بنیان در استان بوشهر طراحی و به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: این طرح بر اساس نقشه آمایشی و با استفاده از نخبگان استان بوشهر در راستای ایجاد طرح های تولیدی با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تدوین و اجرایی می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری یادآور شد: برای این کار نیاز به وجود منابع انسانی کارآمد و ایجاد اقتدار اقتصادی، بسترساز برای فضای اقتصادی بالاتر، متناسب با فضای استان هستیم که الزامات آن آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران است.

وی بیان کرد: برخی از ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر تعطیل، نیمه تعطیل و یا کمتر از ظرفیت اسمی در حال تولید هستند که باید ضمن رفع مشکلات این واحدها، جهت اشتغال و افزایش تولید به آنها کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ارزش اقتصادی نفت به صنایع پتروشیمی پایین دستی است  که در ایجاد اشتغال و تولید ثروت نقش اساسی دارد در حالی که با وجود توسعه صنایع بالادستی نفت در این استان، این صنایع در بخش پایین دستی وجودد ندارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: در سایر بخش‌ها نیز مانند کشاورزی و آبزیان نیز فقط خام‌فروشی می‌کنیم و به دلیل مستقرنبودن صنایع بسته‌بندی و تبدیلی توسعه‌ای در این بخش انجام نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که استان بوشهر بزرگترین تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل است، حتی یک کارخانه رب در این استان وجود ندارد که قابل توجیه نیست./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات