۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۱۵۰۳
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی:

نسبت دادن نقد به امام معصوم صحیح نیست

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت: نسبت دادن نقد به امام و معصوم معنای آن این می شود که کجای سخن پیامبر خوب است و کجای سخن بد می باشد.
مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی امروز در نشست علمی که با حضور روحانیان و طلاب مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: روحانیان چهار وظیفه و رسالت اصلی شامل دین شناسی، دین داری، تبلیغ دین و دفاع از دین دارند.

وی کیفیت تحصیل طلاب و روحانیان را تضمین کننده توان انجام این رسالت ها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: امروز جنگ ها به سمت جنگ الفاظ، تئوری ها و مکاتب حرکت می کند و سلاح در آن صحنه سلاح منطق، تفکر و تعقل است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: عقل حکم می کند که باید در دسترس بشر منبع موثقی وجود داشته باشد که نیازمند نقد نباشد تا اینکه بتواند شاخص و معیاری برای سنجش تمام رفتارها و گفتارها باشد.

وی با بیان اینکه وجود حجت برای مردم لازم است، ادامه داد: خطاکار بودن پیامبران و عدم عصمت حرف باطلی است و خداوند هیچ وقت امر به کار بدی نمی کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نسبت دادن نقد به امام و معصوم معنای آن این می شود که کجای سخن پیامبر خوب است و کجای سخن بد می باشد.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: سخنانی که آقای روحانی گفته است تیشه ای بزرگ به ریشه نقد و انتقاد کردن است و آن کسی که می خواهد مدافع نقد باشد در واقع مخرب بزرگی شده تا بنیان نقد و انتقاد فرو بریزد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات