۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۴۸۸۱۳
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت اتکا به توان داخلی و پرهیز از امید بستن به بیگانه

اسلامی گفت: یکی از ویژگی هایی که برای حل شرایط فعلی کشور مطرح است، اتکا به توان داخلی و پرهیز از امید بستن به بیگانه است؛ در حالی که در سال‌های گذشته خلاف این دیدگاه را شاهد بوده ایم.
اسلامی

محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این سؤال که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با مردم قم که فرمودند «کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسؤولان از ضعفها و مشکلات مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند»، مسؤولان چگونه باید در ضمن مقابله با توطئه دشمن به مشکلات مردم به دور از شعار رسیدگی کنند، گفت: یکی از ویژگی هایی که برای حل شرایط فعلی کشور مطرح است، اتکا به توان داخلی و پرهیز از امید بستن به بیگانه است در حالی که شاهد هستیم در سال‌های گذشته بر خلاف این دیدگاه عمل شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که دولت قبل و دولت فعلی به دنبال آن بوده‌اند ایجاد شغل‌های کوچک یا استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی و استارتاپ‌ها بوده است، اکثر این استارتاپ‌ها بر پایه نرم افزارهایی طراحی شده‌اند که این نرم افزارها اساساً رویکرد ضدامنیتی داشته و خاستگاه آنها دشمنان اعلام شده و همیشگی ما هستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه ابراز داشت: به عنوان مثال تلگرام از سوی کسی طراحی شده است که از معارضین کشور روسیه بوده و به خارج از روسیه فرار کرده است و با سرمایه گذاری اشخاص سرشناس صهیونیست تلگرام را راه‌اندازی کرده است.

شرکت تلگرام در فکر روش هایی است که  فیلترینگ ایران را هم دور بزند

اسلامی بیان داشت: وزیر ارتباطات دولت گذشته با اعلام اینکه ما درباره تلگرام با دولت روسیه هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا مشکلی در سطح امنیتی ایجاد نشود، میدان را برای تلگرام باز گذاشتند، این در حالی است که اگر چه وزیر اطلاعات می‌دانست که طراحی تلگرام توسط روس‌ها بوده اما اطلاع نداشت که آن شخص از معارضین روس است و در این صورت هماهنگی با دولت روسیه برای جلوگیری از مشکلات در این نرم افزار اصلاً معنایی ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین بسیاری از نرم افزارهایی که به عنوان زیرساخت اقتصادی کوچک به آن اتکا می‌شود نرم افزارهایی است که کاملاً قابلیت تولید آن در داخل وجود داشته اما بدون اعتنای لازم در داخل کشور و با تکیه به ظرفیت‌های جهانی موجود سعی شده از آنها استفاده شود، فارغ از اینکه آیا این محیط می‌تواند امنیت کشور ما را به خطر نیندازد یا خیر.

اسلامی با بیان اینکه مدیر عامل شرکت تلگرام اخیراً اعلام کرده که ما تبلیغاتی برای درآمدزایی در تلگرام نداریم و از محل کمک‌های بدون چشمداشت تلگرام را اداره می‌کنیم، گفت: طبیعی است هزینه‌های گسترده ای که این حجم از پهنای باند دارد، هزینه هایی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد در عین حال که آنها در فکر توسعه تلگرام به روش هایی هستند که بتوانند فیلترینگ ایران را هم دور بزنند.

وی در ادامه ابراز داشت: موارد مذکور نشان می‌دهد که پشت صحنه این شبکه ها، سرمایه گذاری حساب شده ای وجود دارد که طبق اسناد موجود وابستگی آن به رژیم صهیونیستی، دولت اشغالگر قدس و دستگاه‌های امنیتی آمریکا به ویژه NSA قطعی است.

در تقابل با شبکه های خارجی دشمن باید زیرساخت‌های ملی و هوشیاری لازم را ایجاد کرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن چنین شبکه هایی را فراهم کرده است دو اتفاق سبب می‌شود مردم ما نسبت به چنین موضوعی احساس خطر نکنند، اول عادی سازی این نرم افزارها است که استفاده شخصیت‌های اصلی کشور از این نرم افزارها حتی رسانه‌های رسمی کشور که در مقطعی از زمان آن را تبلیغ کردند، سبب شد مردم فکر کنند اگر تلگرام خطری داشت دستگاه‌های رسمی هیچ گاه از آن استفاده نمی‌کردند.

وی افزود: دومین اتفاق، چشم پوشی از ساخت نرم افزارهای مشابه ایرانی بود که مانند نرم افزارهای خارجی کاربردوست باشند؛ نرم افزارهایی که بخشی از جنگ نرم را اداره می‌کنند کاملاً کاربردوست هستند و کار با آنها راحت، پرسرعت، بدون مشکل است و عده زیادی از مردم را برای کار با این نرم افزار جذب می‌کند، این در حالی است که اگر نرم افزار بدون مشکل دیگری با زبان ایرانی ها در کشور تولید شده بود شاید می‌توانست مردم را از نرم افزارهای خطرناک خارجی دور کند.

اسلامی بیان داشت: اولین کاری که در تقابل با شبکه های خارجی دشمن می‌توان انجام داد ایجاد زیرساخت‌های ملی و ایجاد هوشیاری لازم در مردم است، متأسفانه به دلیل اطلاع رسانی نامطلوب و بیان برخی مطالب توسط بعضی افراد مردم حساسیت خود را نسبت به هشدارها از دست داده‌اند، نیاز است هشدارها به گونه ای باشد که اقناع ملی در رابطه با خطرات این موضوع ملموس شود.

دشمنان امید داشتند جنبش‌های فقرا و مستضعفین را علیه کشور راه اندازی کنند

وی در پاسخ به این سؤال که حضور پر شور مردم در دفاع از انقلاب و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب چه پیامی برای دشمنان دارد با توجه به اینکه مردم با حضور خود بار دیگر توطئه های دشمنان انقلاب و مثلث شوم آمریکا و صهیونیسم، عربستان و پادوهای استکبار را نقش بر آب کردند، گفت: نقطه ای که دشمن به آن طمع ورزیده بود، ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت بود.

وی افزود: دشمنان امید داشتند با نارضایتی‌های معیشتی و اقتصادی مردم، حمایت مردم و سرمایه اجتماعی که منجر به پیروزی انقلاب و تداوم آن شده است را کمرنگ کنند. تداوم این حمایت توسط مردم و پررنگ بودن تجمعات حمایتی، تکرار آن در شهرهای مختلف و در روزهای متوالی که بسیار چشمگیرتر از موارد مشابه گذشته از جمله سال ۸۸ بود، این تذکر را به دشمن داد که هیچ گونه نمی تواند با توطئه ها شکافی بین ملت و حاکمیت ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مثلثی که بر اساس اسناد راهبردی آمریکا و نقشه گروهک منافقین طراحی شده بود، صرفاً نقشی ایذایی و عملیاتی کوچک بود، همچنین نقشی که برای دولت عربستان در نظر گرفته شده بود صرفاً یک حمایتگر مالی بود و امید آنها این بود که بتوانند جنبش‌های فقرا و مستضعفین را علیه کشور راه اندازی کنند که این ناشی از عدم شناخت کافی نسبت به ملت ایران و رابطه آن با حاکمیت بود./966/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات