۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۲۶۲
سخنگوی شورای نگهبان:

۹ دی باطل السحر فتنه ۸۸ است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فتنه ۸۸ در ادامه جنگ تحمیلی و قائله منافقین بود، گفت: مردم در ۹ دی کیان انقلاب اسلامی و ثمره آن جمهوری اسلامی را در خطر دیدند و با حضور خودشان سحر فتنه ۸۸ را باطل کردند.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهان در نشست بصیرتی با موضوع عبرت‌ های فتنه  ۸۸ که امروز در دفتر شورای نگهبان استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ۹ دی، دو رویداد مهم در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان نظریات منطقی وجود نداشت و دولت مستبد متکی به بیگانگان هرگونه فریاد آزادی خواهانه را در نطفه خفه می کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تحقیر مردم مسلمان و ممانعت از برگزاری مناسبت های مذهبی، عبادت های روزانه و روشنگرانه شاهکار حکومت پهلوی بود، عنوان کرد: ترویج سبک زندگی بیگانگان دیگر اقدام حکومت پهلوی بود اما امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، دروازه نوری را به سوی مردم ایران گشود.

وی باور مردم بر الهی بودن نهضت انقلاب اسلامی و رهبری امام را از علل پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ناکامی و عصبانیت دشمنان نسبت به ملت ایران را در پی داشت اما جمهوری اسلامی علی رغم همه فشارها، تهدیدها و کینه توزی ها و با دادن هزینه های سنگین به جایگاه کنونی رسید.

کدخدایی با اشاره به اینکه دست یافتن به اهداف کنونی و تحقق آرمان های جمهوری اسلامی ارزش هزینه های صورت گرفته را دارد، افزود: رییس جمهور دیوانه آمریکا از انجام همه گونه اقدام برای توقف و براندازی نظام اسلامی سخن می گوید اما این تلاش ها با ایثارگری جوانان ایرانی و حضور به موقع ملت در صحنه های مختلف به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه آمریکا جنگ نرم را برای براندازی نظام برخی کشورها به کار گرفته و به نتایجی دست یافته است، تصریح کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و آوازه شدن مکتب تشیع، دشمنان سرمایه گذاری های بسیاری را با تأسیس بخش های ایران شناسی و شیعه شناسی در دانشگاه های غربی و صهیونیستی برای درک بهتر مکتب تشیع انجام دادند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان شد: دشمن در اواخر دهه ۷۰ میلادی افکار مقابله مستقیم با نظام اسلامی را از سر برداشته و تلاش کرد تا ماهیت جمهوری اسلامی را از طریق جنگ نرم تغییر دهد که چنین گامی را نخست با سلب اعتبار از مقامات کلید زد و به عبارت دیگر ترور شخصیتی را آغاز کرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: هدف از این اقدام آن است تا اعتبار نظام اسلامی و سپس دین اسلام را ساقط کند اما امام خمینی(ره) با مطرح کردن ولایت فقیه، تئوری مدیریت جدیدی را در نظام های سیاسی پایه گذاری کرد.

کدخدایی با اشاره به اینکه فعالیت علیه ولی فقیه و ولایت فقیه در صدر کارهای دشمن قرار دارد، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی غیر دینی از دیگر تلاش های دشمنان است حال آنکه قانون اساسی و دینی ما، سبک زندگی دینی را معرفی می کند.

وی با بیان اینکه سکولاریسم مخفی در میان مردم و دولتمردان به معنای نگاه به غرب است، وجود دارد، ابراز داشت: دشمن با ایجاد چنین روحیه ای در میان مردم به ارکان نظام اسلامی هجمه وارد می کند و در این باره در ایام انتخابات شاهد هجمه بی رویه ای علیه سپاه پاسداران، قوه قضائیه و شورای نگهبانی که صدی در برابر نفوذ هستند، بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه انتخابات از افتخارات نظام اسلامی است، اضافه کرد: دشمن در انتخابات سال ۸۸ از طریق ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی وارد شد و در این باره سرمایه گذاری های بسیاری انجام داد.

وی با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ ادامه داد: در آن سال اعلام کردیم که آقایان، نمایندگانشان را به شورای نگهبان بفرستند، چند بار دعوتشان کردیم که حرفهایشان را در شورای نگهبان بزنند در این میان تنها یک نفر آمد،  شورای نگهبان بصورت رسمی و غیررسمی از آنها دعوت کرد و نامه هایی برایشان فرستاد تا نظرهایشان را بگویند و بررسی شود اما جواب نامه هایمان از bbc فارسی داده می شد، آنها برای اعلام نظرات خود نیامدند و مردم را به خیابان ‌ها کشاندند.

کدخدایی اظهار داشت: فتنه گران طرح تقلب و شک در انتخابات را پیش از انتخابات و از اول سال ۸۸ مطرح کردند که در این باره رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی نوروز سال ۸۸ بیان داشت که چرا بحث تقلب در انتخابات را مطرح می کنید.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری با فتنه گران صحبت و آنها را به صراط مستقیم دعوت کردند، ابراز داشت: فتنه گران به هیچ صراطی مستقیم نبودند حتی پیشنهادهای خود را که به شورای نگهبان داده بودند، رد کردند اما در پایان مردم چنین رفتارهایی را برنتافته و در ۹ دی جواب شان را دادند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه مردم در ۹ دی کیان انقلاب اسلامی و ثمره آن جمهوری اسلامی را در خطر دیدند، افزود: ۹ دی باطل السحر فتنه ۸۸ است و نشان داد که مردم اجازه نمی دهند کسی به نظام اسلامی چپ نگاه کند و همیشه در صحنه بوده و با کسی شوخی ندارند.

کدخدایی بیان داشت: توقع آن است مسؤولانی که زمانی در نظام اسلامی مسؤولیت داشته و انقلابی بودند حساسیت بیشتری در دفاع از انقلاب داشته باشند و می توانستند از حق شان در صوت داشتن حقی که آن را هم ندارند، برای حفظ نظام و انقلاب بگذرند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ به پایان نرسیده است، افزود: فتنه ۸۸ در ادامه جنگ تحمیلی و قائله منافقین بود و در آینده نیز ممکن است، اتفاق بیفتد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: اگر مسیر قانونی را برای انتخابات برنگزینیم دوباره با فتنه ۸۸ جدیدی روبرو خواهیم شد و در این باره باید مردم از مسائل مطلع و بر بصیرت شان افزوده شود.

وی با بیان اینکه فتنه انگیزی در دوران امام معصوم وجود داشت، گفت: رهبری اجازه نداد تا حقوق مردم در انتخابات سال ۸۸ تضییع شود./۹۴۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات