۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۷۳۶

ادبیات و فقه در آینه رابطه ای پویا و پایا

با هدف رویکرد علمی درباره ادبیات عرب به عنوان یکی از اساسی ترین پایه های مستحکم شاکله فقه پویا، «آیین رونمایی از کتاب میراث خلیل» برگزار می‌شود.
همایش فقه فعال

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی مدیر پژوهشکده ادیب فقه جواهری از برگزاری مراسم فوق خبرداد و در این باره اظهار داشت: از آنجا که هماره ادبیات عرب راه ورود به عرصه فقاهت قوی است به نظر میرسد استحکام پایه های علمی در این عرصه می تواند بنایی مستحکم از فقه و فقاهت را به منصه ظهور رساند لذا بر آن شدیم با تحقق فعالیتهایی دراین عرصه به صورت منظم، هدفمند وسازمان دهی شده و ارائه چارچوب های مصوب به علاقمندان و جذب کارهای تحقیقاتی در این وادی نوید بخش ارتباطی عمیق و انیق بین ادبیات و فقاهت باشیم.

مدیر پژوهشکده ادیب فقه جواهری با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه افزود: آنچه به صورت مبنایی در رابطه با برنامه مطمح نظر بوده است این که بزرگان عرصه ادبیات عرب معرفی و آثار آنان جهت بررسی و معرفی به جامعه علمی و پژوهشگران عرصه ادبیات مورد واکاوی قرارگیردو همچنین از آن جا که ایرانیان معمولا در بسیاری از رشته های علمی در جهان پیشتاز بوده اند، تصمیم گرفتیم تا با معرفی خلیل بن احمد فراهیدی تلاشها وتوانمندی ادیبان بویژه کسانی که صاحب سبک ومکتب خاص  بوده اند، را یادآور باشیم.

وی در خصوص اساتید مدعو برنامه خاطرنشان کرد: میزان اهتمام اساتید به تحقیق در این زمینه شرط اساسی درانتخاب آنان بوده که در این راستا از آقایان حجج اسلام  سید محمود طیب حسینی و محمد عشائری منفرد دعوت شده تا ایراد سخنرانی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی پکیج اهدایی در پایان مراسم را یادآور شد و تصریح کرد با لحاظ اهداف همایش پژوهشکده برنامه هایی را در خصوص تحقق تولیدات علمی مد نظر قرار داده است که در این باره مواردی تولید و به مراکز علمی مختلف اعم از حوزهها و دانشگاهها ارسال شده است که البته این رویه در آینده با برنامه های پویاتر و جلوه های فعال تری ادامه خواهد داشت.

بایسته یادآوری است مراسم رونمایی از کتاب میراث خلیل فردا دوشنبه چهارم دی در مکان پژوهشکده واقع در صفائیه، خیابان شهدا، کوچه 23، پ5، ساعت 10 برگزار می گردد./920/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات