۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۳۹۸
وزیر آموزش و پرورش:

۱۸ هزار نفر از خادمان وزارت آموزش و پرورش دوره آموزش تخصصی نماز را فراگرفته اند

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزش تخصصی نماز ویژه ۱۸ هزار نفر از معلمان، مربیان، مشاوران تربیتی و ائمه جماعات و فرهنگی مدارس خبر داد.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس گفت: نماز، عبادت و نیایشی است که سرمنزل آن، وارستگی است، امام راحل نیز نماز را بالاترین ذکر و بهترین کارخانه انسان سازی دانستند، مقام معظم رهبری نیز نتیجه این فریضه الهی را زنده نگهداشتن دل با یاد خدا، وسبله ای برای مبارزه با جاذبه های شر و فساد، رهاندن از پوچی و بی هدفی، روشن کردن افق زندگی در چشم انسان می دانند.

وی افزود: تمام این نشانه ها، ما را به این باور می رسانند که نماز منشا همه خوبی هاست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این وزارت توجه به نماز را رکن اساسی سیاست ها و برنامه های فرهنگی و تربیتی خود می داند و بازیافتن شأن و جایگاه نماز در مدارس را از دغدغه های کارگزاران و همکاران تربیتی خود می داند.

بطحایی افزود: برای رسیدن به افق های مطلوب، کارهای بزرگی انجام شده است اما کارهای باقی مانده بسیار است، کارنامه ترویج و تشویق دانش آموزان به نماز، در فرآیندی طبیعی گرچه پربرگ است اما باید به سوی پرباری نیز رهنمون شود.

وی گفت: یافته های تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به ویژه دوره دبیرستان در خانواده های خود نمازخوان شده اند و تحت تاثیر محیط فرهنگی و مذهبی خانواده به سمت نماز گرایش یافته اند بنابراین رسالت مدرسه و آموزش و پرورش در امر نماز باید در راستای اقدامات خانواده در این امر مهم باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهتمام کارگزاران و خادمان آموزش و پرورش بر این است که معرفت و شیرینی نماز را برای فرزندان و آینده سازان مملکت ایران اسلامی به خوبی تبیین شود.

وی افزود: بی تردید در موضوع نهادینه کردن فرهنگ نماز، هماهنگی بین ارزش های خانواده، مدرسه و رسانه ها موضوع بسیار مهمی است.

بطحایی اذعان داشت: آنچه در تعلیم و تربیت به عنوان تضاد الگوها از آنها یاد می کنیم خطر بسیار مهلکی برای نهادینه کردن نماز در بین دانش آموزان، نوجوانان و جوانان کشور است.

وی بیان کرد: امروزه نیز دنیای مجازی به دلیل تاثرات عینی و محسوس آن که در حقیقت دنیای واقعی است در این مهم بسیار موثر است، نباید فراموش کرد که شکل گیری فرزندان خداباور و نمازخوان در سایه سار بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی پدید خواهد آورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: محیطی عاری از آشفتگی های روحی روانی و دغدغه ها و نگرانی ها راه را برای عبور از ارزش های مادی و رسیدن برای ارزش های فرامادی و معنوی به دنبال خواهد داشت، بی دلیل نیست که تحقیقات مؤید آن است که در جوامع اسلامی، بی نمازی با مشکلات و ناراحتی های روحی روانی و آشفتگی های ذهنی رابطه دارد.

بطحایی بیان کرد: نمازخواندن نوجوانان بزرگترین هدف ماست که راه یافت تربیتی آن، معرفت و شناخت وحدانی خداوند متعال است،باید معتقد بود که نماز بزرگترین حس تربیتی است چراکه کاهش ناهنجاری ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به رسالت های آموزش و پرورش تصریح کرد: بخش عمده ای از دوران شکل گیری شخصیت دانش آموزان در مدرسه صورت می گیرد و این نهاد مقدس زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را به عنوان متربی امر تربیت رسمی فراهم می آورد بر همین اساس، وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت های مستمر روزانه، ده ها طرح تحولی را اجرا کرده که اغلب آنها برای نخستین بار در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

بطحایی ضمن تشریح عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری دوره های طرح مبین ویژه 23 هزار نفر از مدیران با همکاری ستاد اقامه نماز مرکز، ارائه آموزش تخصصی نماز به 18 هزار نفر از معلمین پایه سوم ابتدایی، ائمه جماعات فرهنگی و روحانیون اقامه کننده نماز جماعت در مدارس، کارشناسان و مربیان و مشاوران تربیتی، برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دانش آموز مکلف پسر در محضر مقام معظم رهبری و اقامه نماز، برگزاری اردوهای سه روزه آموزشی همراه با جشن تکلیف ویژه دانش آموز پسر عشایر سراسر کشور از جمله این فعالیت هاست./851//۲۰۳/خ

ارسال نظرات