۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۴۲۹۱

نظر وزیر کشور درباره انجام قاچاق مقامات و فرزندانشان

وزیر کشور گفت: از دادستان کشور توقع داریم که در هر سطح قوه و دستگاهی چنانچه مقام یا فرزندان مسؤولان به کار قاچاق مشغول هستند یا مشارکت دارند حتما برخورد کنند چون دادستان مسؤول اصلی این کار است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر سطح حفاظت از برخی شخصیت‌ها گفت: موضوع حفاظت از شخیصت ها یک کارگروهی و زیر نظر شورای‌عالی امنیت ملی بوده و وزارت کشور هم مسؤول آن است.

وی ادامه داد: در این کارگروه از دستگاه‌های امنیتی و قضایی حضور دارند و بنابر گزارش آنها سطح و نوع حفاظت‌ها مشخص می‌شود، در این کارگروه براساس گزارشاتی که در خصوص حفاظت برخی از شخصیت‌ها داشته است تصمیماتی را اتخاذ کرده و وزارت کشور هم این دستورات را به دستگاه‌های مرتبط که نیروی انتظامی و سپاه است ابلاغ کرده است.

رحمانی فضلی در خصوص تعطیلی کولبری و روش‌های جایگزین آن خاطرنشان کرد: ما نگفتیم کولبری ممنوع است بلکه گفتیم ساماندهی می‌شود، ما امروز طرحی را برای کولبران در نظر داریم تا براساس آن به سوی نظام‌مند کردن کار این افراد برویم به گونه‌ای که هم مشاغلشان دچار اشکال نشود و هم اینکه قوانین به طور کامل اجرا شود.

وزیر کشور ابراز داشت: قرار است در غرب کشور تا محدوده 30 کیلومتری و در شرق تا محدوده 50 کیلومتری برای کسانی که در جوار مرز حضور دارند و حداقل سه سال در آنجا زندگی می‌کنند کارت «پیله‌وری» صادر کنیم، براساس این طرح هم کرامت انسان‌ها مورد توجه است هم خطراتی که امکان وقوع داشت کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ما در رابطه با موضوع کولبری جلسات متعددی تشکیل داده‌ایم و مصوبات در حال اجرایی شدن است، امید است با اجرایی شدن این طرح،  کول‌ران واقعی و کسانی که نیازمند هستند منافع اصلی را ببرند، چون اطلاع دقیق ما نشان می‌دهد که پشت سر این کولبران، جریان قاچاق وجود دارد که آنها سهم اصلی را می‌برند و حداقل سهم به کول‌بران می‌رسد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به طرح کولبری گفت: در این طرح 13 بازارچه رسمی ایجاد می‌شود و تعدادی از مراکزی که غیر قانونی وارد می‌کنند بسته خواهد شد.

رحمانی فضلی در مورد اظهارات دادستان کشور مبنی بر اینکه برخی مقامات و فرزندانشان به قاچاق کالا مشغول هستند، تصریح کرد: دادستان کل کشور از مواضع یک رسانه حرف زدند، اما نباید فراموش کنیم که ایشان یک دادستان و مدعی‌العموم است و ما از ایشان توقع داریم که در هر سطح قوه و دستگاهی چنانچه مقام یا فرزندان مسؤولان به کار قاچاق مشغول هستند یا مشارکت دارند حتما برخورد کنند چون دادستان مسؤول اصلی این کار است.

وی در پایان گفت: البته این موضوع را هم بگوییم که ما تمام امکانات خود را برای اینکه ایشان با قاطعیت با این افراد برخورد کنند در اختیار قرار می‌دهیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات