۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۴۲۳۵
نوبخت:

به دنبال ایجاد اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق هستیم

سخنگوی دولت با اشاره به اهداف بودجه سال آینده گفت: ما در بودجه سال آینده به دنبال مهار تورم، ایجاد اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق هستیم.
محمد باقر نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف بودجه ای برای سال آینده گفت: ما در بودجه سال آینده به دنبال مهار تورم، ایجاد اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق هستیم البته در سال گذشته نیز این اهداف را دنبال كردیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال پیش ما برای واحدهای بخش خصوصی پرداخت وام را داشتیم كه نتیجه و آثارش را هم برای رشد اقتصادی در نیمه اول امسال مشاهد کردیم، خوشبختانه رشد اقتصادی ما به شش و نیم تا هفت درصد رسید و امسال هم مصمم هستیم رقم ۱۷ میلیارد تومان را به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و در تولید و اشتغال آن را به کار گیریم.

سخنگوی دولت تاكید كرد: دولت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست كه كالایی را گران كند و مردم بدانند موضوع افزایش اشتغال و مقابله با فقر مطلق را هم پیگیری می كنیم، برای كاهش دادن فقر هم دولت به هیچ وجه ریالی را از پرداخت رایانه ها نمی‌خواهد به خزانه واریز کند و برای سال آتی هم تمام یارانه‌ای که می گیریم را به جامعه باز می گردانیم تا به دست مستمندان برسد و ما تحت هیچ شرایطی راضی نمی شویم که مردم از ما ناراضی شوند.

نوبخت یادآور شد: ما در نظر داریم این ای که برای برخی از دهک ها ممکن است کمتر از خط واریز فعلی شود را برای حرکت در مسیر عدالت به نیازمندان برسانیم.

وي در رابطه با سخنان دادستان کل کشور مبنی بر اینکه فرزندان مقامات در فساد و قاچاق فعال هستند، تصريح كرد: اينكه دادستان كل كشور چنين سخناني را در رسانه ها مطرح مي كند ناراحت هستيم زيرا هركسي در امر قاچاق فعال است و نقشي در فساد دارد بايد توسط قوه قضاييه پيگيري و دستگير شود اما وقتي اين سخنان از سوي دادستان كل كشور به اين شكل مطرح مي شود همه مسؤولان را در بر می گیرد و چنین سخن گفتن در شان دادستان کل کشور نیست.

نوبخت ابراز داشت: درباره قاچاق دادستان کل کشور به جای آنکه اقدامی عملی داشته باشد اعلام کرده است که برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند، با این سخنان شما چه انتظاری دارید که موضوع مبارزه با قاچاق به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که مشکل مطرح شده حل شود اما این سخن در فضای مجازی نبوده بلکه توسط دادستان کل کشور مطرح شده است بنابراین قدرت قضایی دارد و ما انتظار داریم به جای حرف یک لحظه هم امان نداده و اقدامات قضایی صورت گیرد، زیرا با این سخنان همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: از مسؤولان قوه قضائیه تقاضا دارم که به سمتی بروند که این جرم را در کسانی جستجو کنند که انجام داده‌اند.

نوبخت در پایان در راستای کاهش فقر در کشور نیز گفت: برای این کار به جای ۴۲ هزار میلیارد تومان؛ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کنار می‌گذاریم، ما می‌دانیم که شرافت و سرمایه اجتماعی ما به رضایت مردم بستگی دارد از این رو هیچ اقدامی جز در راه جهت رفاه مردم انجام نمی‌دهیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات