۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۰۰۸
مسؤول اجرایی معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد؛

معنای پُر شدن جهان از ظلم و جور در آخرالزمان

​حجت الاسلام میرصادقی گفت: امروزه به دلیل حکمفرما بودن انگیزه های دنیایی، خشونت زیاد است اما در عصر ظهور با از بین رفتن انگیزه های دنیایی و بروز انگیزه های خدایی، دنیا مملو از عدالت و عاری از خشونت می شود.
مسجد مقدس جمکران در شب میلاد حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد میرصادقی، مسؤول اجرایی معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار که به مناسبت 27 آذرماه «روز جهان عاری از خشونت» انجام شد، اظهار کرد: در طول تاریخ هیچ مکتب و اندیشه ای نتوانسته ظلم ها، بیدادها و خشونت گری ها را برطرف کند و همواره جهان دچار جنگ و خونریزی بوده است تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و دوم، کشورها به دنبال جهان عاری از خشونت رفتند.

وی با اشاره به اینکه این کشورها برای این هدف، سازمان ملل را تاسیس کردند، تصریح کرد: این سازمان ها نه تنها این هدف را محقق نکردند، بلکه راهی باز شد برای حمایت از جنگ و خون ریزی و نزاع هایی که در جهان شکل می گرفت.

میرصادقی با بیان اینکه در طول تاریخ نیز امپراطوری های مختلف مشغول غارت و یغماگری و کشتار بودند، گفت: در زمان پیامبران نیز خشونت و جنگ وجود داشت و پیامبران مورد تعرض و هجوم قرار می گرفتند.

جامعه مهدوی؛ تنها محقق کننده جهان عاری از خشونت

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه جامعه مهدوی تنها حکومتی است که خواهد توانست جهان عاری از خشونت را رقم بزند، تصریح کرد: خشونت تنها در سایه و پرتوی برنامه کامل و جامع مهدوی برطرف خواهد شد و در این رویکرد ریشه خشونت یعنی شهوت، دنیاپرستی و مقام پرستی خشکانده می شود و قاتلان و ظالمانِ بنیانگذار خشونت از بین می روند.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت براساس الگوگیری از جامعه مهدوی باید تعلیم و تربیت آیندگان را بر مبنای دوری از خشونت و غارت انجام دهیم، افزود: این تعلیم و تربیت می تواند عامل صلح و دوستی برای جامعه باشد و این نگرش تنها در پرتو آموزه های مهدویت قابل ارائه است و ما نیز برای تحقق این جامعه باید تلاش کنیم.

میرصادقی با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی صالحان و مستضعفان روی کار خواهند آمد، ابراز کرد: جامعه مهدوی تحول گرا و سازنده است و با ایجاد انسجام در جامعه، هماهنگی و سازگاری را به ارمغان می آورد و این جامعه ایده آل، می تواند جهان را عاری از خشونت کند.

راهکارها و راهبردهای امام زمان (عج) برای از بین بردن خشونت

مسئول اجرایی معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به این سوال که راهکارها و راهبردهای امام زمان (عج) در حکومت مهدوی برای از میان برداشتن ظلم و جوری که براساس روایات در اوج خود قرار خواهد گرفت، چیست؟، تصریح کرد: در جامعه امروزی براساس مبانی گذشتگان، غلط پایه گذاری شده است که خشونت را به وجود می آورد اما جامعه مهدوی نگرش های افراد را تغییر می دهد و مبانی انسانیت را حکمفرما می کند.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) با حکمفرما کردن انسانیت، عدل و قسط را به اوج می رسانند، بیان کرد: در جوامع غربی شامل لیبرالیسم و کمونیسم نتوانستند اهداف خود را محقق کنند و هر کدام به نوعی به زباله دان تاریخ رفتند و دلیل این مهم، غلط بودن مبانی حکومت بود اما جامعه مهدوی دارای مبنای خدامحوری، انسانیت، خودکنترلی و برقراری روابط قوی با خداوند است که به این منظور انگیزه های دنیایی از میان برداشته می شود که در نهایت منجر به از بین رفتن خشونت می شود.

میرصادقی ادامه داد: امروزه به دلیل حکمفرما بودن انگیزه های دنیایی، خشونت بسیار زیاد است اما در دوران ظهور با از بین رفتن انگیزه های دنیایی و ظهور انگیزه های خدایی، تحولی در جامعه رخ می دهد و دنیا مملو از عدالت و عاری از خشونت می شود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه براساس روایات، امام زمان (عج) بعد از ظهور دست خود را بر سر مردم می کشند و عقل آنان را کامل می کنند، تصریح کرد: کامل شدن عقل، موجب درک بدی ظلم و خشونت می شود.

معنای پُر شدن جهان از ظلم و جور در آخرالزمان

وی در پاسخ به این سوال که پر شدن جهان از ظلم و جور در آخرالزمان به چه معناست، ابراز کرد: بطور مثال در یک جمع اجتماعی از میان 20 نفر، یک نفر سیگار می کشد، این فرد تنها یک ظالم است اما ظلمش همه افراد را فرا می گیرد لذا پر شدن جهان از ظلم و جور به معنای وجود ظالمان بسیار نیست بلکه به معنای در برگیری جامع این ظلم در جهان است.

میرصادقی با اشاره به اینکه در دوران غیبت، وظیفه ما برای زمینه سازی، از بین بردن این ظالمان است، خاطرنشان کرد: در دوران ظهور، حضرت حجت(عج) ریشه این ظلم ها را از بین می برد که بدین وسیله تمامی ظلم ها برچیده می شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات