۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۷۶۷
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

بومی سازی علوم انسانی منجر به تقریب مذاهب اسلامی می شود

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه بومی سازی علوم انسانی این ظرفیت را دارد که گام های بلندی در عرصه تقریب بردارد، گفت: امروز دنیا به دنبال تقریب علم و دین است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست ویژه نکوداشت هفته پژوهش که امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت:دانشگاه در تلاش است در راستای تقریب گام های بلندی را بردارد.
وی افزود: در راستای تقریب پژوهش های خوبی انجام شده است؛ بومی سازی علوم انسانی از این ظرفیت برخوردار است که با استفاده از آن گام‌های بلندی برای تقریب برداشته شود.
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: امروز افراد بسیاری در دنیا به دنبال تقارب علم و دین هستند؛ شاید پیش از این تقریب مطرح بود اما امروز نشست‌های علمی یا حلقه های مطالعاتی در دانشگاه‌های اروپا بیشتر در تقارب دین است.
رییس دانشگاه مذاهب بیان داشت: با توجه به اینکه فرضیات علمی متزلزل است دانشگاه مذاهب اسلامی این ظرفیت را دارد که در رشته های مختلف، موضوعات جدیدی از منظر اسلام برای تنویر افکار جامعه را داشته باشد.
وی اظهار داشت: پژوهش های تقریبی در راستای پاسخگویی به نسل جوان است؛ بنابراین باید در توسعه دانشگاه به لحاظ کمی و‌ کیفی در عرصه بین المللی بیشتر تلاش شود.
حجت الاسلام مختاری ابراز کرد: امروز وفاق جمعی وجود دارد که دانشگاه حرکت همه سویه داشته باشد به این امید که در ارتقای علمی جامعه قدم های بلندی برداشته شود./۸۰۷/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات