۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۳۶۵
آیت الله جاودان:

هدف از خلقت انسان رسیدن به عرش الهی است

استاد اخلاق با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان رسیدن به عرش الهی است، گفت: برای رسیدن به عرش الهی باید گام در صراط مستقیم گذاشت و این امر با تبعیت از پیامبراکرم(ص) و فرامین دین اسلام میسر است.
جاودان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در سورۀ آل عمران خطاب به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: «بگو: اگر خدا را دوست داريد و ادعای دوست داشتن دارید، از من پیامبر  پيروی كنيد تا خدا دوستتان داشته باشد.

وی افزود: خداوند مثل ما دل ندارد که در دلش ما را دوست بدارد؛ بنابراین دوست داشتن خدا به این معناست که خداوند در عمل مثل کسی رفتار می‌کند که شخصی را دوست دارد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه خداوند اگر کسی را دوست داشته باشد او را به نهایت سعادت می‌رساند، ابراز کرد: اگر خدا امور کسی را به عهده بگیرد آن فرد هرگز در مسیر گمراهی گام برنمی‌دارد و به سرمنزل مقصود که عرش الهی است دست می‌یابد.

این استاد درس اخلاق با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان رسیدن به عرش الهی است، گفت: برای رسیدن به عرش الهی باید گام در صراط مستقیم گذاشت چرا که راه‌های دیگر نتیجه‌ای جز گمراهی و ضلالت نیست.

وی با تاکید بر اینکه بهشت نتیجه اعمال صالح انسان است، اظهار داشت: حرکت در مسیر حق با تبعیت از پیامبر(ص) و احکام دین میسر است خداوند کسانی را که در برابر دین اسلام مطیع هستند دوست می‌دارد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه خداوند اگر کسی را دوست داشته باشد امور او را خودش بر عهده می‌گیرد، عنوان کرد: خداوند اگر دوستمان داشته باشد، کاری می‌کند که در راه راست حرکت کنیم. چپ و راست نرویم؛ به عقب برنگردیم. پدر و مادر هم فرزندشان را دوست دارند و برای او دلسوزی می‌کنند. اما مگر آن‌ها چقدر مصلحت فرزندشان را تشخیص می‌دهند و چقدر قدرت دارند؟ خداوند هم مصلحت ما را به‌خوبی می‌داند و هم توانایی کمک کردن به ما را دارد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه برخی انسان‌ها دوستار دنیا هستند، خاطر نشان کرد: دوست داشتن دنیا بعدها برای انسان مایه زحمت می‌شود، کسی نمی‌گوید دنیا باید رها شود بلکه می‌گوییم انسان نباید شیفتۀ دنیا شود تا بتواند در جایی که لازم است از منافع دنیوی خودش بگذرد و برای پول و مقام و ... هر کاری نکند. آدم اگر دلبستۀ دنیا باشد، به آسمان نمی‌رود! این دلبستگی را اگر خدا کمک کند، می‌توان از بین برد. برای نجات از این دلبستگی بی‌خود و بی‌اثر فقط باید خدا کمک کند تا انسان آزاد شود بنابراین مقدمۀ اینکه خداوند ما را به طور ویژه دوست داشته باشد، تبعیت از پیامبر و عمل کردن به دین اسلام است./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات