۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۴۲۷۳۹
گفت و گو؛

رییس جمهور و وزیر ارشاد از میهمانان ویژه اجلاس سراسری نماز

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه اجلاس سراسری نماز ۳۰ آذر در بندرعباس برگزار می شود، گفت: رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اجلاسسخنرانی خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد، مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار، با اعلام اینکه شرایط لازم برای برگزاری مطلوب و شایسته بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت «نماز و فضای مجازی» فراهم شده است، اظهار کرد: اجلاس بیست و ششم با قرائت پیام مقام معظم رهبری(حفظه الله) پنجشنبه هفته آینده در تالار شهید آوینی بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
 
وی، از رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پنج نفر از وزرای دولت دوازدهم به عنوان میهمانان ویژه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز نام برد و افزود: این اجلاس با حضور مسئولان کشوری و لشکری و استانی، 350 میهمان از استان های سراسر کشور و 700 نفر از نخبگان استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
 
پوشش خبری اجلاس توسط 200 خبرنگار و عکاس
 
حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان، دکتر همتی استاندار هرمزگان و یک نفر از علمای اهل سنت را از دیگر بخش های اجلاس برشمرد و اضافه کرد: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز توسط 200 نفر خبرنگار و عکاس پوشش خبری داده می شود.

 
وی با اشاره به اینکه تا کنون دو هزار و 800 اثر مرتبط با فراخوان به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است، پیش بینی کرد که شمار آثار دریافتی تا پایان مهلت مقرر از مرز سه هزار اثر عبور کند.
 
اعزام 30 کارشناس مرکز تخصصی نماز به شهرها و روستاها
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مردم استان باید از آثار ارزشمند و برکات اجلاس برخوردار شوند، بیان کرد: از آغاز هفته جاری تا کنون 10 نفر از کارشناسان مرکز تخصصی نماز به شهرستان های مختلف هرمزگان اعزام شده اند که 20 مبلغ دیگر نیز تا زمان برگزار اجلاس به مناطق مختلف عزیمت خواهند کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مبلغین اعزامی مرکز تخصصی نماز با حضور در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی ضمن تبیین آثار فردی و اجتماعی و اسرار نماز، به شبهات حوزه نماز نیز پاسخ خواهند داد.
 
استقرار مسجد سیار در یکی از پارک های بندرعباس  
 
فروزان نژاد برگزاری اجلاس های شهرستانی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و یادآور شد: این اجلاس تا کنون در شهرستان های میناب، رودان، قشم، بندرلنگه، بندرعباس، ابوموسی و جاسک برگزار شده است و مردم شهرستان های حاجی آباد و بندرخمیر نیز بزودی میزبانی این برنامه خواهند بود.
 
وی با اذعان به اینکه رونق بخشی به مساجد و فشرده شدن صفوف نماز جماعت مساجد، مدارس، ادارات،؛ دانشگاه ها و ... از اهداف اجلاس سراسری نماز است، افزود: به برکت اجلاس سراسری نماز، نخستین مسجد سیار با کمک شهرداری در یکی از پارک های بندرعباس مستقر می شود./۹۶۹//
۱۰۲/خ

ارسال نظرات