۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۴۲۰۸۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیاست زدگی خطر بزرگی برای جنبش دانشجویی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گروه های سیاسی همواره به دنبال سوء استفاده از دانشجویان برای اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: جامعه دانشگاهی باید مراقبت باشد تا گرفتار مسائل حزبی، گروهی و سیاست زدگی نشود، چون این گونه مسائل خطری بزرگ برای جنبش های دانشجویی است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی از شانزدهم آذر ماه به عنوان نماد استکبار ستیزی و آرمانی خواهی دانشجوی ایرانی یاد کرد و گفت: دانشجویان به‌عنوان قشری فرهیخته افزون بر مطالبه گری در حوزه‌های مختلف به دنبال آگاهی بخشی و روشنگری جامعه هستند.

وی با بیان این که دانشجویان متعهد ایران اسلامی نشان داده‌اند که در مبارزه با ظلم و استبداد پیشگام هستند، افزود: دانشجویان کشورمان همواره با تکیه بر بنیه علمی خود در جهت اصلاح امور گام برداشته اند.

حق جویی، آرمان خواهی و عدالت طلبی شاخصه دانشجوی ایرانی است

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که دانشجوی ایرانی هیچ گاه از مسیر حق جویی، آرمان خواهی و عدالت طلبی منحرف نشدند، خاطرنشان کرد: دانشجویان همواره در برابر ظلم، استبداد و استکبار ایستادگی کرده و از دین و انقلاب حراست و پشتیبانی کردند.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که دانشجویان باید در کنار تحصیل دانش، تهذیب نفس را نیز مورد توجه خود قرار دهند، تصریح کرد: دانشجویان می توانند با عزم راسخ و شور و شعور بالا پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و فتح قله های خودکفایی علمی که خود بالا ترین مرز استقلال و قدرت کشور است بر افراشته نگاه دارند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که دانشجویان همواره با تکیه بر ایمان، نگاه بلند و آینده نگری در صدد پیگیری مطالبات مردم و رفع مشکلات جامعه هستند، تصریح کرد: امروز بصیرت، تقوا، دشمن شناسی و ولایت مداری دانشجوی ایرانی را از دیگر دانشجویان جهان متمایز کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجویان در شانزدهم آذر ماه 32 با احساس مسؤولیت، غیرت و زمان شناسی در مقابل مستکبران ایستادند و الگوی عزت خواهی و آرمان خواهی ملت ایران شدند، خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند دانشجویان موجب حرکتی انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام راحل شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هوشیاری و بصیرت همواره از جمله مهم ترین ویژگی های دانشجوی مسلمان ایرانی در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: دانشجویان در سال 32، روحیه استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم را به رخ جهانیان کشیدند.

دانشجویان با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی، گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که دانشجویان با بصیرت و انقلابی کشورمان هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم مستکبران نخواهند رفت، خاطرنشان کرد: دانشجوی مسلمان ایرانی همواره با تبعیت از ولایت و رهبری تنها در مسیر رشد و تعالی انقلاب و نظام اسلامی گام برداشته است.

وی با اشاره به این که اشاره به این که دانشجویان کشورمان در چهار دهه اخیر با وجود همه مشکلات و محدودیت ها به پیشرفت های خیره کننده ای در بخش های مختلف دست پیدا کرده اند، تصریح کرد: پیشرفت هایی که امروز در صنایع دفاعی، علمی و پزشکی به دست آمده در سایه روحیه خودباوری دانشجوی مسلمان ایرانی است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دانشجوی مسلمان ایرانی در تاریخ با هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه دشمنان همواره فریاد ضد استکباری سر داده است، خاطرنشان کرد: دانشجویان کشورمان با الگو گیری از نهضت امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجوی مسلمان ایرانی همواره مطالبه گر بوده است، تصریح کرد: آرمان خواهی و مطاله گری از جمله شاخصه های مهم جامعه دانشجویی کشورمان در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که دانشجویان کشورمان همواره آزادانه اندیشیده و به حزب و گروهی وابسته نبوده و نیست، تصریح کرد: دانشجویان مسلمان کشورمان همواره با ایستادگی در برابر توطئه گران از اسلام و انقلاب دفاع و حراست کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که دانشجویان کشورمان با الهام از سیره سیاسی امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است، تصریح کرد: دانشجویان همواره انگیزه ای مستحکم در کسب علم و دانش و بالا بردن توان بینشی خود داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجویان همواره در تحولات اجتماعی و سیاسی نقش بسیار مهم و اثرگذاری را ایفا کردند، گفت: امروز جامعه دانشگاهی کشور باید بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، با هوشیاری کامل مسائل مختلف کشور را به دور از هر گونه سیاست زدگی رصد کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه گروه های سیاسی همواره به دنبال سوء استفاده از نقش دانشجویان برای اهداف و برنامه های خود بودند، افزود: جامعه دانشگاهی باید مراقبت باشد تا گرفتار مسائل حزبی، گروهی و سیاست زدگی نشود، چون این گونه مسائل خطری بزرگ برای جنبش های دانشجویی است.

امام جمعه نوشهر در ادامه سخنان خود به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جایگاه دانشجویان در کشورمان اشاره کرد و گفت: جلسه چند ساعته رهبری با دانشجویان سراسر کشور نشان دهنده اهمیت جایگاه این قشر نزد مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام مشایخ همچنین با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی گری از سوی جامعه دانشجویی کشور، آن را لازمه تقویت جایگاه دانشجویان در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری تنها راه خنثی کردن توطئه های دشمنان و همچنین پیشرفت و توسعه کشور است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات