۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۳۸۰
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

پرداختن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی از رسالت های حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداختن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی از رسالت های حوزه علمیه است، گفت: انقلاب اسلامی از درون حوزه های علمیه برخاسته است.
حجت الاسلام مجید نصیرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه علمیه به بحث های آموزشی، فرهنگی و تربیتی پرداخته می شود و به این مباحث توجه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه توجه خوبی شده است، گفت: در هر مکانی که روحانیان و طلاب حضور داشتند شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی بودیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: نیازهای حوزه علمیه بسیار زیاد است و باید توجه ویژه ای به حوزه های علمیه و نقش حضور روحانیان در جامعه شود.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه امام راحل فرمودند حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، تصریح کرد: ایمان و تدین مردم یکی از عوامل پیشرفت و پیدایش انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی به ایمان تدین مردم بستگی دارد و در هر زمانی که اعتقادات و ایمان مردم قوی بود پیشرفت کردیم و در هر زمانی که اعتقادات سست بوده دچار مشکل شده ایم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیان در طول تاریخ معاصر نقش بی بدیلی داشتند و روحانیان یکی از عوامل تقویت ایمان و اعتقادات مردم بودند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه پرداختن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی از رسالت های حوزه علمیه است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از درون حوزه های علمیه برخاسته است.

وی با بیان اینکه باید به مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه های علمیه پرداخته شود، افزود: دولت باید زیرساخت های حوزه های علمیه را فراهم کند و حوزه علمیه نیاز به تقویت و توسعه جدی دارد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات