۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

برخی در شادی اهل بیت هم عزاداری می کنند

کارشناس رسانه ملی از عده ای که حتی در شادی اهل بیت(ع) هم به عزاداری می پردازند انتقاد کرد و این مساله را خلاف سیره ائمه دانست.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد عصر امروز در جلسه هفتگی هیئت آل یاسین قم، با بیان این که تمام حرکات پیامبر(ص) رحمت است، گفت: آیه قرآن می فرماید رحمت پیامبر برای قشر، زمان و مکان خاص نیست بلکه برای تمام عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به فرمایشی از حضرت آیت الله سیستانی گفت: این مرجع تقلید فرمودند که داعشی هایی که اسیر می شوند اذیت و آزارشان و توهین به آنها حرام است، اما داعشی ها این بلاها را بر سر شیعیان می آورند؛ حضرت علی خطاب به امام حسن(ع) فرمودند که من به حقی که دارم از تو می خواهم ابن ملجم را اذیت نکنید و فرش زیر پای او نرم باشد و توصیه هایی را در این باره کردند.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) سرآمد همه انسان ها بوده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) پیامبر مهربانی ها بود و در برابر اذیت های دشمنان آنها را دعا می کردند که هدایت شوند.

وی با اشاره به تواضع و مردمی بودن پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) به قدری با اصحاب و مسلمانان نزدیک می شدند که اگر کسی آن حضرت را دیده بود ایشان را می شناخت اما اگر پیامبر(ص) را ندیده بودند، ایشان را نمی شناختند و لباس و نشست و برخاست خود را به قدری پایین می آورد که قابل تشخیص با دیگران نبود و با مردم خودمانی بود. آن حضرت روی خاک می نشست و نان جو می خورد؛ پیامبر اکرم(ص) به بچه ها سلام می کرد و کسی در سلام کردن بر آن حضرت سبقت نگرفت. مردم به راحتی با پیامبر اکرم(ص) ارتباط می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تأکید بر شاد بودن در شادی ائمه(ع) و عزادار بودن در عزای آن حضرات خاطرنشان کرد: برخی یفرحون را نمی دانند و در ایام شادی اهل بیت(ع) هم عزاداری می کنند، پس یفرحون لفرحنا یعنی چه؟ باید شادی کردن را یاد بگیریم./822/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات