۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۲۵۸
آیت الله حسینی بوشهری:

جامعه از مشکلات اقتصادی و اشتغال رنج می برد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اشتغال به عنوان یکی از نمودهای فرهنگ در هر جامعه ای تأکید کرد که امروز جامعه اسلامی از نبود اشتغال رنج می برد.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان کمیته امدادامام خمینی(ره) استان قم که دفتر معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به لزوم دقت بیشتر در موضوع آسیب اجتماعی اظهار داشت: یکی از مسائل این است که مشاوران باید به خانواده ها روحیه و امید بدهند.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مشاوران به  جای اینکه زن و شوهر را به سمت طلاق سوق دهند باید روحیه خود باوری را در آنها زنده کنند، افزود: بر اساس آموزه های دین اسلام آخرین راه، جدایی و طلاق است نه اینکه خانواده ها به محض اینکه دچار اختلاف شدند، مشاوران آنها را به سمت طلاق دعوت کنند.

وی عنوان کرد: این مسأله با آموزه های دین ما مطابقت ندارد، چراکه مشاوره ها عمدتا برگرفته از مبانی غربی است، بنابراین نباید از کنار آسیب های اجتماعی به سادگی گذشت.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به این که فعالیت هایی کمیته امداد جای خوشحالی دارد، ابراز داشت: این فعالیت ها نشان دهنده پیشرفت و عدم توقف است، همچنانکه در روایاتی از معصوم(ع) تشویق به پیشرفت شده و از عقب گرد نهی به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه درست شود، سایر مسائل نیز حل خواهد شد، یکی از نمودهای فرهنگ در جامعه، اشتغال است و در حال حاضر جامعه اسلامی از نبود اشتغال رنج می برد و باید کاری کرد تا با هم افزایی و هم فکری همه نهادها مشکلات اشتغال از بین برود.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که هزینه های زندگی سخت شده و خانوده ها نیاز به حمایت جدی دارند و امیدواریم مسؤولان نیز به این مسأله توجه کافی داشته باشند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات