۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۳۶۸
حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی:

نتیجه اجرای اقتصاد مقاومتی، وحدت دولت و ملت برابر دشمنان است

نماینده مجلس خبرگان گفت: اگر اقتصاد مقاومتی و برنامه های اسلامی را در کشور اجرا کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند دربرابر ما انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که شامگاه چهارشنبه در حسینیه مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای برگزار شد، اظهار کرد: ما برای پیشرفت و سربلندی ملت و  نظام اسلامی دو دستور العمل مهم داریم که یکی قرآن کریم و دیگری سیره پیامبر اکرم(ص) است و اگر مسلمانان به این دو الگو عمل کنند با هیچ مشکل و گرفتاری مواجه نخواهند شد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی مسلمانان با مشکلاتی مواجه هستند به دلیل بی اعتنایی و غفلت از قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است که این امر در برخی امور منجر به تحمیل و سیطره عوامل خارجی بر مسلمانان شده است. البته همه مسلمانان نسبت به خداوند و پیامبر اکرم(ص) اظهار علاقه و محبت می کنند ولی این امر در برخی عرصه ها قلبی و باطنی نیست.

پیروی از پیامبر، لازمه ابراز محبت به ایشان است

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی اظهار کرد: اگر کسی نسبت به خداوند اظهار علاقه دارد باید از پیامبر اکرم(ص) پیروی کند و هر فردی از ایشان پیروی می کند باید محب و دنباله رو راه ائمه اطهار(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند انسان را دوست داشته باشد این مسأله برای فرد بهترین اجر و پاداش است و امروز اگر امت اسلامی ادعا و اظهار پرستش خداوند را دارند باید به قوانین الهی یعنی قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) عمل کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) برای تمام مباحث جامعه اسلامی از قبیل موارد فردی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی طرح هایی را دارند که عمل به آن منجر به رستگاری مسلمانان و نظام اسلامی می شود.

سیره پیامبر اکرم باید سرلوحه رفتار ما قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به دوران حکومت پیامبر اکرم(ص) در مدینه اشاره کرد و گفت: ایشان در طول ۱۰ سال حکومت خود در مدینه بهترین زندگی را برای مردم به خصوص انصار، مهاجرین و اهل صفه ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: روز اولی که پیامبر اکرم(ص) وارد مدینه شدند وضع مسلمانان خوب نبود و بیشتر ثروتمندان شهر را کفار تشکیل می دادند، به طوری که مهاجرین توانسته بودند تنها با لباسی که بر تن داشتند به مدینه بیایند و وضع مالی اهل صفه هم  خراب بود. سیره پیامبر اکرم (ص) در مباحث اقتصادی منجر به این شد که مسلمانان بعد از ۱۰ سال در وضعیت خوب اقتصادی قرار بگیرند.

اعتدال، شیوه صحیح مدیریت اقتصادی بر مبنای دین است

نماینده مجلس خبرنگان رهبری در ادامه اظهار کرد: یک سوم از فقه اسلامی ما در رابطه با اقتصاد است. دستورات اسلامی این گونه نیست که مسلمانان باید همیشه در ریاضت و سختی باشند و یا اسراف را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، بلکه قرآن کریم بهترین حالت را اعتدال معرفی می کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان نه باید خسیس باشد و نه باید ولخرج؛ بلکه زمانی که می خواهد پولی را خرج کند باید تمام مباحث زندگی خود را در نظر بگیرد و حتی وقتی می خواهد در راه خدا انفاق کند نیز باید خانواده خود را در نظر داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به بحث اسراف در جامعه اشاره کرد و گفت: اسراف یکی از محرمات شرعی می باشد که مسلمانان باید از آن دوری کنند. قرآن کریم می فرماید نه اسراف کنید و نه تقطیر داشته باشید بلکه حد وسط را رعایت کنید.

اقتصاد مقاومتی با صحبت کردن محقق نمی شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری به مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: ایشان چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند ولی تا امروز چند کتاب و طرح توسط دولت ارائه شده است و باید بدانند که صرفا با صحبت کردن این امر محقق نمی شود.

وی اظهار کرد: دولت باید در برنامه ریزی و بودجه رعایت مسائل اقتصادی را داشته باشد. قوه مجریه باید در رابطه با تولید، صادرات، واردات و مصرف کالا در کشور برنامه ریزی کند و طرح بدهد. اگر ما اقتصاد مقاومتی و برنامه های اسلامی را در کشور اجرایی کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند در برابر ما انجام دهد و در واقع ما باید از ضعف های خودمان بترسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دولت با برنامه ریزی صحیح کشور را اداره کند می توانیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم، دولت و ملت باید متحد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی در پایان یادآور شد: سعادت دولت در ساده زیستی است و دولت ما اگر آبرو می خواهد نباید تجمل گرایی کند./820/پ201/ب1

ارسال نظرات