۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۳۷۲۲۳
امام جمعه قرچک:

راهپیمایی اربعین بازدارنده هجمه های شیاطین زمان است

امام جمعه قرچک با بیان اینکه حضور پرشور عزاداران در اربعین نشان از علاقه وافر و عشق قلبی مردم به اندیشه و منطق امام حسین(ع) دارد، گفت: بی شک این حرکت عظیم مردمی در مقابل هجمه های شیاطین زمان، استکبار و معاندین بسیار کارساز و مفید است.
حجت الله اسماعیلی قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در حاشیه مراسم راهپیمایی عزاداران قرچک از راهپیمایی زائران اربعین به عنوان بزرگترین تظاهرات عبادی، سیاسی یاد کرد و با بیان اینکه امروز همزمان با مانور میلیونی زائران پیاده مسیرهای منتهی به کربلا، همه شیفتگان کوی ولایت و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را به قافله جاماندگان کربلا رساندند، گفت: دلدادگان حسینی طبق سنت حسنه ای در پنجمین سال متوالی و همنوا با پیام رسانی ناب اسوه صبر حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) آتش به اختیار دست به برگزاری پیاده روی اربعین زدند و حقیقت عاشورای سید و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به مسیر تقریبی 20 کیلومتری جاده ورامین-شهر ری اظهار داشت: این حضور پرشور عزاداران نشان از علاقه وافر و عشق قلبی مردم به اندیشه و منطق امام حسین(ع) و عزت خواهی و آزادی خواهی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی قرچک اضافه کرد: بدون شک این حرکت عظیم مردمی در مقابل هجمه های شیاطین زمان، استکبار و معاندین بسیار کارساز و مفید است.

وی با اظهار حضور همه اقشار مختلف، اعم از طلاب، بسیجیان، کودکان، سالمندان، زنان و مردان در این مراسم مطرح کرد: زائران اربعین در تهران به طور خودجوش بعد از نماز صبح با شور و شعور خاصی به خیابانها آمدند و مسیرهای مربوطه را به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیمودند.

گفتنی است زيارت اربعین فقط به زیارت از نزدیک محدود نمی شود بلكه از راه دور هم مي توان زائر سيدالشهدا(ع) بود مردم تهران كه به هر دليل توفيق نداشته اند در كاروان اربعين در کربلا حضور یابند، در روز اربعين با خواندن زیارت این روز و پیاده روی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نام خود را جزء زائران آن حضرت ثبت و ضبط کردند.

همچنین امروز عزاداری های مشابهی در همه شهرستان های استان تهران از ساعت 10 صبح برگزار شد./۸۰۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات