۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۳۶۷۱۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اربعین تقویت کننده روحیه ولایتمداری برای ایجاد حکومت جهانی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اربعین رابطه تنگاتنگی با ظهور دارد، گفت: همایش باشکوه اربعین حسینی تجلی ولایت‌مداری زائران حسینی و عامل تقویت جامعه ولایتمدار در راستای مقدمه سازی برای ایجاد حکومت جهانی است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در موکب خدام الحسین(ع) واقع در عمود 1120 مسیر نجف تا کربلا با اشاره به ارتباط همایش باشکوه پیاده روی اربعین با امر ظهور، گفت: بدون هیچ شعاری اربعین ارتباط تنگاتنگی با مسأله ظهور دارد.

وی افزود: برخی عوامل طبق صریح روایات مقدمه ساز ظهور امام عصر(عج) هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دعا در راس عوامل مقدمه ساز برای تعجیل در امر فرج است، ابراز کرد: در روایات تصریح شده که اگر مردم برای امر فرج دعا کنند خداوند ظهور حجت را زودتر از موعد مقرر شده محقق خواهد کرد نمونه این سخن در قوم بنی اسرائیل اتفاق افتاد که با دعای مردم فرج الهی زودتر از تاریخی که در نظر گرفته شده بود محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان رعایت تقوا و ترک گناه را یکی دیگر عوامل در تسریع امر فرج بیان کرد و اظهار داشت: طبیعتا اگر ما درگیر اعمال گناه آلود باشیم به هیچ وجه آمادگی پیدا نخواهیم کرد که حکومت امام زمان(عج) را بپذیریم و چه بسا در مقابل حضرت نیز مقاومت داشته باشیم بنابراین تقوا یکی از عوامل مقدمه ساز در امر فرج به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از عوامل مقدمه ساز در تعجیل امر فرج را مبارزه با ظالمان و کمک به مظلومان دانست و گفت: اگر ما اهل مبارزه با ظلم ظالم نباشیم و ادعا کنیم که در حال آماده شدن برای ظهور هستیم چنین ادعایی، سخن باطل و گزافی بیش نیست چرا که حضرت مظلم‌ها را از ظلم نجات نمی‌دهند بنابراین ما باید تجربه مبارزه با ظلم را قبل از ظهور حضرت داشته باشیم تا هنگامی ظهور بتوانیم نهایت این مهم را کسب کنیم.

وی عامل چهارم را روشنگری و دعوت به حق و افشاگری علیه باطل بیان کرد و اظهار داشت: تبیین حقایق و رفع ابهامات از مقدمات بسیار مهم در تحقق امر فرج به شمار می‌رود بر همین اساس لازم است قبل از واقعه ظهور خوب‌ها و بدها از یکدیگر غربال شوند و این غربال‌گری گاهی با بلا و گاهی هم با معرفت افزایی محقق می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصلاح وضع سیاسیون و مدیران جامعه یکی دیگر از عوامل مقدمه ساز در امر فرج است، گفت: ما همیشه از رقم 313 نفر فرمانده امام زمان(عج) صحبت می‌کنیم و مردم به قدری آن افراد را صالح و خوب می‌دانند که خاک قدم‌های آنان را به تبرک برمی‌دارند. اگر مردم یک جامعه‌ای ادعا کنند که ما مقدمه سازان ظهور هستیم اما مسؤولان خوبی نداشته باشند چگونه می‌توانند شاهد آن 313 نفر باشند بنابراین لازم است سطح توقع مردم از تقوا، دیانت و معنویت مسؤولان جامعه افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: همانطور که مردم با مشاهده حرکتی ناشایست از یک روحانی مسجد و یا استاد درس اخلاق به آنان می‌گویند «شما دیگر چرا!» همین سخن را باید نسبت به مسؤولان بی‌تقوا در جامعه بیان کنند چرا که بی تقوایی یک مسؤول سبب افزایش گرفتاری و بدبختی مردم می‌شود.

وی تجمع، تعاون و ایجاد تشکیلات بین مومنان را بسیار مهم دانست و گفت: مومنان یک جامعه نباید همیشه منتظر باشند که مسؤولان اوضاع جامعه را اصلاح کنند و این امر با ایجاد تشکلات و تجمعات قوی افراد مومن میسر می‌شود.

این استاد دانشگاه آخرین اقدام شایسته در فراهم آوردن مقدمات ظهور را ترویج و تقویت جامعه ولایت‌مدار بیان کرد و اظهار داشت: تقویت ولایت‌مداری در جامعه سبب می‌شود رابطه بین مردم و ولی خدا اصلاح ‌شود و این اصلاح عاملی برای مقاومت در برابر دشمن است که از عوامل ظهور به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: همه عواملی که ذکر شد بیشترشان در همایش عظیم اربعین به وضوح دیده می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات