۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۴۷۰
امام جمعه بغداد:

مراسم اربعین حسینی توطئه‎های دشمنان را ناکام گذاشت

امام جمعه بغداد خاطرنشان کرد که خدمات فکری و فرهنگی در مراسم اربعین حسینی بسیاری از توطئه‎‎های دشمنان را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام شیخ سلام الربیعی امام جمعه بغداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ سلام الربیعی امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، گفت: آنچه که از خدمات فکری، فرهنگی و غذایی به زائران اربعین حسینی در این ایام مشاهده می‎کنیم منجر به شکست همه نقشه‎های شیطانی و تلاش‎های دشمنان در این کشور شده است.

وی ضمن استقبال از حضور 3هزار مبلغ برادر و خواهر در اربعین حسینی افزود: برگزاری مجالس سخنرانی و نماز جماعت در طول مسیر پیاده روی، موکب‎ها، مساجد و حسینیه‎ها موجب تحقق اهداف این زیارت یعنی هدایت جامعه می‎شود.

امام جمعه بغداد بیان داشت: مسؤولان، صاحبان موکب‎ها، خادمان و حتی زائران باید نسبت به اقدامات مشکوکی که می‎خواهند مراسم اربعین را هدف قرار دهند، هوشیار باشند و فورا مسؤولان ذی ربط را مطلع کنند.

وی بر ضرورت بررسی اهداف اربعین تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید از خودمان بپرسیم که چرا در مراسم اربعین حسینی بعد از این همه سال که از شهادت سید الشهدا (ع) گذشته است، شرکت کرده‎ایم؟ آیا درپی آن هستیم که فقط اسم‎هایمان جز زائران ثبت شود؟ حضور در چنین مراسم‎های بسیار حایز اهمیت است اما باید از خودمان بپرسیم که چه مقدار زندگیمان رنگ خدایی گرفته است؟ نماز موجب تعالی روح انسان می‎شود بنابراین برای اقامه نماز باید اهتمام بسیاری به ویژه در ایام اربعین داشته باشیم.

حجت الاسلام ربیعی بر ضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) با خون خود مفاهیم تقوا، عزت و کرامت را برای ما ترسیم کرده است پس باید به آن ملتزم باشیم.

وی ادامه داد: خداوند و ائمه اطهار (ع) در آیات و احادیث بسیار انسان‎ها را به انجام کارهای خیر نظیر ساخت، مدرسه، بیمارستان، مسجد و کمک به مسافران سفارش کرده و برای آن ثواب‎های وافری در نظر گرفته است.

امام جمعه بغداد برپایی موکب را صدقه جاریه دانست و گفت: مراسم اربعین حسینی موجب افزایش دوستی و همبستگی میان مردم می‎شود./994/ب902/ف

ارسال نظرات