۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۳۵۷۲۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

مرگ هر انسانی هم‌رنگ زندگی اوست

مبلّغ و پژوهشگر دینی گفت: مرگ هر انسانی هم‌رنگ زندگی اوست؛ کسی که زندگی زیبا و طاهری داشته باشد، مرگ زیبا و طاهری نیز در انتظارش خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلّغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در بیت الحسین برگزار شد، گفت: مؤمن دائماً باید برای عاقبت به خیری خود دعا کند و به فکر ابدیت خود باشد.

وی افزود: در زمینه مسائل شخصی دعایی بالاتر از عاقبت به خیری نیست به همین علت بزرگان دین، بهترین دعا را برای قنوت «اللهم عفو و العافیه و المعافات» سفارش کرده‌اند. در این دعا مؤمن از خداوند متعال گذشت و عفو الهی، سلامتی تن و جان و معاف شدن از بلاها و شر امور دنیوی طلب می‌کند.

مبلّغ و پژوهشگر دینی ابراز داشت: دغدغه اصلی مؤمن برای خودش باید مسأله عاقبت به خیری باشد، حتی ائمه معصومین نیز بسیار برای عاقبت به خیری خود و پابرجا بودن در دین حق دعا می‌کردند، درست است که آنها معصوم بودند اما امکان ذاتی گناه کردن را مانند انسان‌های دیگر داشتند ولی با اراده و اختیار، خود را معصوم نگه می‌داشتند.

وی اظهار داشت: منظور از دعا برای عاقبت به خیری این است که انسان در طول عمر خود بتواند دینش را حفظ کند و آن را به دنیای دیگر ببرد تا سبب گشایش در کارش شود.

حجت الاسلام عالی اظهار داشت: یکی از اعمالی که در عاقبت به خیری و محفوظ ماندن دین انسان اثر دارد تسبیحات حضرت زهرا(س) است که آن را می‌توان هر زمانی از روز و بعد از نمازها یا قبل از خواب انجام داد زیرا ثواب نماز را هزار برابر می‌کند.

مبلّغ و پژوهشگر دینی بیان داشت: شرط متأخر چندین سال عمر و عبادت انسان این است که انسان در لحظه مرگ با دین از دنیا برود، حتی انبیا و ائمه برای ایمان و تسلیم خود در لحظات مرگ دعا می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که در عاقبت به خیری انسان مؤثر است قرائت سوره مؤمنون در روزهای جمعه است. مرگ هر انسانی هم‌رنگ زندگی اوست. کسی که زندگی زیبا و طاهری داشته باشد مرگ زیبا و طاهری نیز در انتظارش خواهد بود./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات