۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۳۵۶۶۵
ابتکار:

بیکاری بانوان تحصیل کرده سه برابر مردان است

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: اکنون در برخی از استان‌های کشور میزان بیکاری بانوان تحصیل کرده بیش از سه برابر مردان است که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.
ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور، امروز در آیین گشایش نمایشگاه الکامپ در بجنورد، با اشاره به بالا بودن میزان بیکاری بانوان در کشور، اظهار کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته اکنون میزان بیکاری بانوان تحصیل کرده به نسبت مردان در برخی استان‌ها بیش از سه برابر است.

وی افزود: با توجه به این موضوع حوزه فناوری و اطلاعات به عنوان یکی از بخش‌های تولید می‌تواند محل اشتغال و درآمدزایی برای این بانوان باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم اقدامات زیادی در عرصه فناوری اطلاعات انجام داده و دست‌یابی به دولت الکترونیک یکی از این برنامه‌ها است؛ اما با وجود این هنوز در میانه راه قرار داریم.

وی اضافه کرد: در معاونت بانوان و امور خانواده موضوعات مرتبط با افزایش توانمندی بانوان درزمینهٔ آی تی را پیگیری می‌کنیم که در این راستا برگزاری همایش‌های بین‌المللی به‌منظور تبادل تجربه در دستور کار قرار دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی از محورهایی که سبب رشد و توسعه اقتصادی با حداقل آسیب زیست‌محیطی می‌شود عرصه فناوری و الکترونیک است، اظهار کرد: کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف کاغذ و غیره ازجمله دستاوردهای زیست‌محیطی این محور است.

وی با اشاره به گشایش نمایشگاه الکامپ، افزود: این نمایشگاه دوست دار محیط زیست و فناوری سبز بوده و به‌شدت اشتغال‌زا است.

ابتکار با بیان اینکه در این زمینه یکی از مواردی که باید به آن توجه شود پسماندهای الکترونیک است، خاطرنشان کرد: با افزایش تجهیزات الکترونیک به‌زودی با حجم زیادی از پسماندهای الکترونیک مواجه می‌شویم که این موضوع نیاز به مدیریت دارد و در صورت مدیریت مناسب می‌تواند منشأ درآمد و اشتغال قابل‌توجهی باشد.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی بیش از 10 میلیون دستگاه موبایل جزء پسماندهای الکترونیک می‌شوند، اضافه کرد: افزایش توانمندی بانوان و ورود آنها به این عرصه می‌تواند سبب درآمدزایی برای آنها شود.

گفتنی است، نمایشگاه الکامپ بجنورد در 70 غرفه و با حضور 53 شرکت در محل نمایشگاه بین‌المللی بجنورد دایر شده است، این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات