۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۳۵۶۳۱
معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور:

۳۰ درصد پست‌های مدیریتی کشور به بانوان واگذار می‌شود

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور گفت: بر اساس برنامه تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی کشور به بانوان واگذار می‌شود.
ابتکار- سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور، امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، از واگذاری 30 درصد پست‌های مدیریتی کشور به بانوان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

وی ادامه داد: در این زمینه با وزرا مکاتبه صورت گرفته و وضعیت موجود و کارنامه وزارتخانه‌ها در این زمینه بررسی شده است و اقدامات خوبی در دست اقدام است.

ابتکار خاطرنشان کرد: در استان‌ها هم برای واگذاری 30 درصد پست‌های مدیریتی به بانوان با استانداران مکاتبه شده و تأکید کرده‌ایم که شاخص 30 درصد را رعایت کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دولت دوازدهم توجه ویژه به بانوان به‌ویژه بانوان روستایی دارد، اضافه کرد: باید توان و توانمندی بانوان روستایی افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر میزان بیکاری در بین بانوان جامعه بسیار بیش از مردان است که در این راستا ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار که مسؤولیت معیشت خانواده را بر عهده دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابتکار با اشاره به اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی یکی از ملزومات تحقق برنامه پنجم توسعه است، خاطرنشان کرد: در تمام استان‌ها ازجمله در خراسان شمالی منتظر ارائه برنامه‌های استانی برای تدوین این برنامه کلان هستیم.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به موضوع سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را برای نخستین بار در سفر به این استان مطرح کردند، اظهار کرد: خراسان شمالی آماده است تا به عنوان استان پایلوت در برگزاری نشست‌های طرح ملی گفت‌وگوی خانواده ایفای نقش کند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات