۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۵۴۱۳
اربعین؛

ویژه برنامه های رادیو معارف در ایام اربعین/ اعزام سه تیم رسانه ای

مدیر شبکه رادیویی معارف با اشاره به ویژه برنامه های رادیو معارف در ایام اربعین، از اعزام سه تیم رسانه اي جهت پوشش این حماسه عظیم خبر داد.
مجتبی تونه ای

مجتبی تونه ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت های رسانه ای اربعین عنوان کرد: اربعين ظرفيت عظيمي است كه در خود همه چيز از تاريخ و جغرافيا و رنگ و زبان گرفته تا معرفت و حماسه و عاطفه دارد.

وی افزود: پياده روي اربعين يك همايش بي مرز است، كشور و ملت نمي شناسد، همه هستند؛ از علي اصغرها تا حبيب بن مظاهرها و  الگو گرفته از كربلا و عاشوراي سال 61 هجري است.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: از اين ظرفيت بزرگ بايد در جهت هم افزايي و وحدت امت اسلامي استفاده شود و صاحبان فكر و انديشه و رسانه ها بيشترين رسالت را در اين ميان دارند.

وی آرمان خواهی و ظلم ستیزی را مهم‌ترین پیام اربعین  دانست و خاطرنشان کرد: رفتار شناسي اين جريان چه از بُعد فردي و چه در ابعاد اجتماعي بسيار آموزنده است و آرمان خواهي و ظلم ستيزي بزرگ ترين پيام اين حركت است.

تونه ای اضافه کرد: حالا اين پياده روي هويت جهاني پيدا كرده و به نمايش قدرت شيعه تبديل شده است كه نياز به واكاوي معرفتي و رفتارشناسي اجتماعي دارد كه اين مهم بر دوش انديشمندان اسلامي و رسانه هاي ارزشي است.

وی با تأکید بر نقش رسانه ها در جهاني سازي راهپيمايي عظيم اربعين اظهار کرد: رسانه ها بايد تقويت كننده اين جريان شيعي باشند و آرايش رسانه اي دقيق، هوشمند و هدف دار مي تواند مقوم اين حركت باشد و پيام آن را به جهان مخابره كند.

مدیر شبکه رادیویی معارف ادامه داد: واكنش رسانه هاي معارض نظام، اگرچه برخي سكوت و برخي تقابل است، اما كنش رسانه هاي ارزشي كشورها در بازتاب اين حادثه شگرف و تأثيرات معرفتي و تربيتي آن مي تواند مبلغ و مقوم اين مناسك باشد.

تونه ای با اشاره به برنامه ریزی صدا و سیما در بهره گیری از این ظرفیت عظیم رسانه ای ابراز کرد: خوشبختانه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از ماه ها قبل براي اين همايش و نمايش قدرت شيعي، برنامه ريزي هاي گسترده اي كرده و پا به پاي زائران اربعين، خادمان رسانه اي هم حضور دارند که  بارزترين اين اقدامات تأسيس «راديو اربعين» است كه اطلاع رساني فوري و دقيق اين حركت را به عهده دارد و در شهرهاي نجف و كربلا و مسيرهاي پياده روي هم قابل دريافت است.

وی در ادامه با تشریح برنامه های رادیو معارف در ایام اربعین تصریح کرد: راديو معارف به عنوان رسانه اي اثرگذار و ارزشي برنامه ريزي هاي دقيقي داشته است که «اربعين نامه» جزوه اي مشتمل بر موضوعات، راهبردها و سياست هاي رسانه اي اين همايش عظيم است كه در واحد «طرح و برنامه» راديو معارف تنظيم شده و براي تمامي شبكه هاي راديويي و تلويزيوني صدا و سيما ارسال شده است.

مدیر شبکه رادیویی معارف افزود: «منشور اخلاقي زائر اربعين» مجموعه اي كارشناسي از تعاليم هاي كوتاه است كه اخلاق و آداب اين مناسك را تبيين مي كند و «احكام زائر اربعين» قطعات كوتاه احكام است كه زائران با احكام شرعي قبل از حركت و در مسير راهپيمايي آشنا مي شوند.

تونه ای ادامه داد: «در مسير بهشت» عنوان ويژه برنامه اي است كه 10 تا 22 ماه صفر هر روز از راديو معارف پخش مي شود و  حال و هواي مسير پیاده روی اربعین را منعكس مي كند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راديو معارف سه تيم رسانه اي براي مستند سازي و گزارش دهي اين مناسك اعزام كرده كه در نجف و كربلا و در مسير راهپيمايي مستقر هستند و همكاري شايسته با كميته فرهنگي اربعين بعثه مقام معظم رهبري و نيز راديو اربعين از ديگر اقدامات اين رسانه ديني است./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات