۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۸۲۸
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

تولید محتوای رسانه‌های دیجیتال از وظایف حوزه‌‌های علمیه است

سخنگوی حوزه های علمیه تعامل حوزه و ارشاد را ضروری دانست و تأکید کرد که تولید محتوا برای رسانه های دیجیتال از وظایف اصلی حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام رفعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی حوزه های علمیه امشب در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسانه های دیجیتالی گفت: آیت الله اعرافی چند مجموعه را در حوزه موظف کرده تا کارها و امور رسانه ای را پیگیری کنند.

وی افزود: معاونت تبلیغ و مرکز فناوری درگیر این کار هستند و برای نخستین بار مدیر حوزه های علمیه برای خود در امور رسانه ای دستیار تعیین می کند، آیت الله اعرافی به امور رسانه ای و فضای مجازی اهتمام ویژه ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با بیان این که پدیده فناوری نوین و رسانه های دیجیتالی با سرعت بسیاری در حال پشت سرگذاشتن رسانه های سابق است، اظهار داشت: مردم حتی اخبار خود را از رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: دید حوزویان نسبت به این فناوری و رسانه با سابق بسیار تغییر کرده است، امروزه حوزه و حوزویان به خوبی به اهمیت و نقش رسانه ها واقف هستند و از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف استفاده می کنند.

سخنگوی حوزه های علمیه با بیان این که متأسفانه فناوری و رسانه های نوین همراه فرهنگ ویژه آن نیامده است، ابراز داشت: حوزه علمیه آمادگی دارد که در زمینه فرهنگ رسانه ای ورود و بسته کامل فلسفه، اخلاق، فقه و حقوق رسانه را با کمک دیگر نهادها به مردم عرضه کند.

وی عنوان کرد: دو سال پیش زمانی که درس خارج فقه رسانه را آغاز کردیم تصور می کردیم که مباحث فقهی درباره رسانه در یک سال جمع می شود اما سال سوم را آغاز کردیم و فکر می کنیم که تا دو سال دیگر بحث ادامه داشته باشد، حال اگر مباحث اخلاقی و فرهنگی اضافه شود باز هم جای بحث دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: می توان در کارگروه مشترک حوزه و وزارت ارشاد طرح ها و پروژه هایی تعریف کرد تا اجرایی شود، حوزویان که مرتب با مردم در ارتباط هستند می توانند در این عرصه فرهنگ سازی کنند، تولید محتوای فرهنگی، اجتماعی و دینی برای رسانه های دیجیتال از وظایف اصلی حوزه های علمیه است و در این زمینه آمادگی داریم.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که اگر کارگروه مشترک زودتر تشکیل شود بتوان کارهای خوب و اثرگذاری انجام داد، وجود 100 هزار طلبه در حوزه ظرفیت بالایی است که بسیاری از آن ها در فعالیت های رسانه ای ورود کردند و می توانند همکاری داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات